/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Skære fedtkirtler af anderumpen?
Fra : ingelein
Vist : 3259 gange
50 point
Dato : 21-12-12 13:53

Hej
Jeg har i Samvirkes video set at de ikke skærer fedtkirtlerne ud af andegumpen, men derimod propper den med ind i skroget for at lukke hullet.
Jeg synes at jeg har lært at fedtkirtlerne skal skæres væk, fordi de giver en grim smag. Redaktionen fra Samvirke har svaret mig at videoen er lavet et sted, hvor man uddanner kokke og at det er rigtigt, at fedtkirtlerne ikke skal skæres fra ???????????
Hvad gør I????? Jeg har altid opfattet dem som lugtende og ulækre.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-12 13:58

Inden stegningen klemmer jeg dem og får det meste af indholdet ud. Det vaskes af.

Efter stegningen tar jeg den ikke med i udskæringen på serveringsfadet.

Husk at tage lår og vinger af, brystfileerne tages af og skærwes pænt ud. Ud over lår og vinger, serveres der intet af skelettet.
Brug ikke den forfærdelige fjerkræsaks.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-12 16:58

Jeg køber aldrig en hel and- da jeg elsker at købe berberiandebryst.

Men min mor stegte altid med, men hun proppede altså ikke gumpen ind i anden og i det hele taget har jeg set i TV og hos video hos Årstiderne, at de slet ikke syr eller lukker hullet efter at have fyldt anden.

Hvis du ikke kan lide smagen- så skær den væk eller lad den dog hænge for sig selv og undgå at servere den.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 21-12-12 17:29

når anden er stegt er det let at fjerne kirtlerne jeg tager dem ud når jeg spiser gumpen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-12-12 18:42

Hej Ove
I den retning ligner du min hedengangne far. Han synes bedst om rumpen - om det var med eller uden kirtler ved jeg ikke. Jeg har også læst at grønlændere synes bedst om den del af fuglen.
Julehilsen fra Ingelein

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-12 18:49

Hej ingelein.
Jeg personligt syntes også den er ulækker.
Jeg skærer den simpelthen af inden jeg griller anden.

God jul til dig

VH. Pia

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-12 16:41

Tak for svaret piaskov. Godt Nytår og tak for mange fine svar i 2012 - Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-12 17:34

Citat
Godt Nytår og tak for mange fine svar i 2012 - Ingelein

Tak. Og i lige måde til dig.