/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl i Bios?
Fra : Anne1982
Vist : 319 gange
20 point
Dato : 21-12-12 10:35

Hej.

Jeg har en ældre pc med windows xp, Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @2,50GHz 2,00 GHz, 3,25 GB RAM

Ved opstart giver den 3 hyletoner og stopper derefter med at starte op. Jeg ser ikke engang bios skærmen, ligesom windows ikke starter op.

Hvis jeg forsøger at genstarte den igen og igen, lykkedes det ca. efter en halv time, og når computeren så endeligt starter op, kører den fint resten af dagen uden problemer.

Kan jeg gøre noget for at afhjælpe dette problem?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-12 10:43

Det kunne være en fejl i RAM, prøv at bytte rundt på dem

3 Beeps: Base 64K RAM failure
Explanation: There is a failure of some sort within the first 64 KB of system memory.
Diagnosis: The first bank of memory probably has a bad memory chip in it somewhere. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB3-c.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 21-12-12 10:47
Kommentar
Fra : Anne1982

Dato : 21-12-12 10:53

Super det prøver jeg - mange tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Anne1982

Dato : 21-12-12 10:54

Super - mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-12 11:09

velbekomme