/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Opel Astra F 1996
Fra : axelbjarne
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 20-12-12 15:45

Hvordan sidder beklædningen fast på døren i en opel astra f - min mekaniker er gået lidt let hen over det, da han skulle lave vinduet, så det kunne rulles ned uden problemer. Så har han jo haft beklædningen af, og påsætningen halter lidt...synes ikke der er det store overblik i Haynes bogen....

Det skal så tilføjes, at han har gjort et fremragende stykke arbejde med utæt toppakning - det er iorden...og så er det uden moms, det sætter jeg højt...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-12-12 15:50

Det er nok meningen du skal komme tilbage med den. Ligesom her, hvor jeg bor, er det uden regning, men håndværkeren vil gerne lave et godt arbejde, når man kommer tilbage med det, hvis der mangler noget eller lign.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-12-12 15:53

jeg kan såmænd godt lide at rode i bilen også....men planslibning af topstykke og vandpumpe med tandremssæt, der står jeg af, lidt ærgeligt at vi ikke har nogle aftenkurser, hvor man kunne lave lidt på sin egen bil...

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-12 21:28

langt de fleste dørbeklædning, er fastholdt af små plastclips,
+ div skruer til håndtag, armlæn mm.

clipsene ser nogenlunde sådan ud :
http://peecee.dk/upload/view/395195

(mange jager bare en skruetrækker ind under beklædningen,
det forøger chancen for både at ødelægge hul, beklædning og clips)

for ikke at ødelægge clips, eller hullet i dørbeklædning, (som clipsen sidder i)
bruger man et stykke værktøj (med en V-formet slids) der tager fat på hver side af clipsen,

det ser nogenlunde sådan ud :
http://www.kamasatools.com/da/Produkter/Autovrktj/Autovrktj/Monteringsvrktj/

selv med det rigtige værktøj, kan clips eller hul blive ødelagt ved afmontering,
især hvis dørbeklædningen har været våd / fugtig (opløst masonitplade)
alternativet bliver i mange tilfælde en / flere selvskærende skrue (galopskrue)
til at holde dørbeklædningen fast,

det rigtige var vel at købe en eller flere nye dørbeklædninger,
det afhænger af bilens stand,... og ejerens pengepung,

det er nok ikke noget du kan beabrejde mekanikeren.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-12-12 03:55

Tak for svaret EA_HS.