/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Indkøb til julefrokost - hjælp
Fra : vivian67
Vist : 626 gange
45 point
Dato : 19-12-12 17:35

Jeg skal holde julefrokost (kl. 18 om aftenen) for 20 voksne. Jeg får altid købt for meget ind - er der nogen der kan hjælpe med hvor meget man skal beregne pr. person.
Jeg tænker vi skal have:
røde og hvide sild med karrysalat
ålerøget sild med æggestand
medister med julekål
frikadeller med rødkål
leverpostej med bacon og champignon
Roastbeaf med remoulade, peberrod og ristede løg.
Citronfromage og evt. frugtsalat.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-12-12 18:58

Jeg kender alt for godt til det, at man køber alt for meget. Og hvor er det svært at vide, hvor mange der rent faktisk spiser sild m.m. Og for lidt vil man jo ikke have?

Mit bedste råd er at købe små glas sild (evt. 1 stort og 2 små) og bag leverpostej i mindre bakker og endelig lav en masse frikadeller, der kan smides i fryseren, så kan du tage flere op, hvis der mangler på bordet.

Når der mangler sild på bordet, så åbner man et glas mere, og er der ikke bud efter flere sild, så kan et uåbnet glas sild holde sig et godt stykke tid efter jul. Køb sildefiletter, som du selv kan skære i mindre stykker.

Skal I have ost? I så fald er det min erfaring, at der ikke bliver spist helt så meget dessert, som hvis ikke der er ost.

For mit vedkommende ville jeg hellere servere en flæskesteg end en roastbeef. Hvis der bliver rester, skærer jeg det i tern og laver biksemad af det.
Sæt maden på bordet lidt ad gangen, og ryd af mellem retterne, så holder det bedre.

Rigtig god fornøjelse

Annuller spørgsmålet
Fra : vivian67

Dato : 05-01-13 23:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål