/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SR 50 Ditech (45-scooter)
Fra : Skumhest
Vist : 670 gange
20 point
Dato : 05-06-03 00:51

Hey!

Jeg har næsten lige købt mig en SR 50 Ditech. (En 45 scooter) Det er jo en lækker maskine. Men den kører jo kun lidt over 50 lovligt. 10 mere ville være fint. Mere er ik nødvendigt. Den skulle jo nødig virke ulovlig hvis man blev stoppet. Det der egentlig irriterer mig er sikkert skiven i koblingen eller er det det man kalder varioen? (er ikke en haj på det område) men det er som om den ikke kører hurtigere fra 3/4 gas op til fuld gas men den tager bare lidt flere omdrejninger.
Hvis det er den skive/begrænsning jeg tror det er, kan den så fjernes uden problemer og uden at styrechippen skal "opdateres"? Vil det give noget? (Ved godt at chippen skal op på 100% hvis man vil slippe ALLE hestene løs)
Det sidste er jo at den er ny og der er garanti osv.... Ville den garanti mon bortfalde? (Det er vel nok op til forhandleren, eller?)
Håber ikke mine spørgsmål er for sære, men jeg er som sagt ikke en haj til det her scooter halløj. Har kun rodet med min gamle Yamaha 4 gear for 7 år siden! :)

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 20 point
Dato : 05-06-03 08:30

Garantien bortfalder hvis du laver konstruktive ændringer, hvilket da at pille skiven/ringen er.. Der er dog mange forhandlere der ser stort på, ellers kan du jo få ham til det, det er der mange der gerne vil gøre ! Ellers kan du jo bare putte den i igen før du skal på værksted

Men ja der sidder højest sandsynligt en begræsning i Varioen (Variomaticen) i form af en ring eller skive, du kan læse lidt mere om hvordan man fjerner den/dem her: www.scooter-tuning.dk -> tuning -> "fjern nedroslingerne"....

Håber du kan bruge det til noget

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 05-06-03 11:52

Tak for svaret Jon.

Men er det noget der er lige til at gøre uden det vilde arsenal af værktøj? For når man siger "pille ud" så virker det jo ret let. :)
Og ved du hvor meget det evt. ville give kun at pille ved skiven i vario´en?