/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
optisk externt drev-køb af
Fra : lham
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 15-12-12 19:17

win xp sp3 home edit

skal bruge et externt drev usb 2.0 med eller uden extern strømforsyning som kan ind-og afspille dvd-er og cd -rom tror jeg det hedder-altså så alsidig som muligt

hvad skal jeg søge efter, eller endnu bedre : er der nogen der har erfaring med en god dims

Accepteret svar
Fra : RasR

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-12 20:44

Jeg købte sådan et her i Elgiganten, og det virker fint.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/andet-computertilbehor/SE208DBBLUE/samsung-optical-disc-drive-se-208db-bla

Man kan boote fra det, så det er velegnet også til netbooks uden optisk drev.

Mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-12-12 07:33

RasR

DIT LINK SER FORNUFTIGT UD , MEN DER ER usb3.0 MIG BEKENDT ER MIT USTYR KUN usb 2.0 VIL DET EXTERNE DREV SÅ VIRKE DER

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-12 09:02

ja

Kommentar
Fra : RasR

Dato : 16-12-12 13:03

Ja, USB-standarden er bagud-kompatibel, så drevet vil virke fint på en USB 2.0 port.

Mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-12-12 17:51

der står under nogle drev at de er konpatible med Win 7-betyder det at de også virker med Win xp sp3 ?

Kommentar
Fra : RasR

Dato : 16-12-12 18:07

Drevet jeg har linket til, vil virke med både Win7 og WinXP (og flere andre)

Mvh
Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-12-12 10:55

Tak for svaret RasR.
det endte med samsung 208 se-208 ab hos proshop til 319 kr incl fragt