/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Oversættelse? engelsk til dansk (brugsan~
Fra : martinussen
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 04-06-03 22:51

Jeg er ikke så god til hverken knallert eller engelsk.. Så jeg tænkte om der ikke fandtes en eller anden hel vild sød person som ville oversætte den tekst for mig. Så mit spørgsmål er; Hvad betyder denne tekst på dansk?:

General Assembly Instructions

The new Pinasco heat assemblies for scooters represent the fusion of over 30 years’ experience in the processing sector. We thank you and congratulate you on your choice.

Technical characteristics

·   Thermal unit in aluminium with 6 openings with a nickel-silicon galvanic coating.
·   Bore 47 mm. – Stroke 39,2 mm. – Displacement 68 cc.
·   Specific high-turbulence head.
·   Piston with 2 rings of 1.2 mm., the first one chrome-plated.

Preparation for assembly

1.   Clean the scooter engine carefully to prevent dirt from being able to damage the engine once reassembled. If the cylinder is positioned on the chassis frame so it cannot easily be extracted, it is advisable to remove the nut securing the engine to the shock absorber to make the engine turn and facilitate the operation.
2.   Remove the head, cylinder and piston originally fitted on your scooter, covering the case inlet with a clean rag to prevent the retainers from being able to fall inside.
3.   Wash all the components of the kit with petrol and dry them with a blast of compressed air.
4.   Make sure the crankshaft, main bearings and connecting rod are in a good state of repair.
5.   Change the roller cage.

Fitting the piston

1.   Fit the piston rings in the following way; first the ring at the bottom (without chrome-plating), then the one at the top (with chrome-plating)
2.   Fit the piston so that the arrow is facing the exhaust gab.
3.   Insert the piston pin after inserting one of the retainers on the piston.
4.   Insert the second retainer, covering the case inlet with a clean rag.

Fitting the cylinder

1.   Fit the aluminium gasket on the cylinder base on the crankcase.
2.   Replace the original segments with carbon ones provided in the kit.
3.   Insert the cylinder (slightly lubricated with mixture oil), taking care that the rings, during this operation, are positioned on the stop dowels.

Fitting the head

1.   After inserting the O-ring on the head, fit this onto the cylinder.
Tighten the nuts gradually in a crosswise order, with a tightening torque of 1.2 kgm.
2.   The recommended spark plugs are the following:
·   DENSO heat rating 27
·   NGK heat rating 9
·   CHAMPION heat rating 57

After refitting all the engine parts, you can start the engine and it in for approximately 300 km.

mvh. Henrik

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-03 00:16

Hej Henrik. Jeg kan ikke garantere at dette er en præcis ordret oversættelse, men jeg håber jeg har gjordt den bare en smule mere forstålig. Du må ikke hænge mig op på alle de tekniske betegnelser... jeg aner intet om dem... Men held og lykke

General samlings Instruktion

Den nye Pinasco varme samler for scootere representerer fusionen over 30 års erfaring i udviklings sektoren. Vi takker og ønsker dig tillykke med dit valg.

Tekniske karistika/fakta:

Thermisk element i aluminuim med 6 åbninger med nikkel-sillikonisk galvaniseret kappe.
boret 47 mm - længde 39.2 mm - forskydelse 68 cc.
· specifikt høj-turbolens hoved
· stempel med 2 ringe på 1.2 mm., hvoraf den første af dem er chrome lakeret.

Forberedelse af samling / inden du går igang:
1. Rens scooterens motor grundigt for at undgå at jord skader motoren når den bliver samlet. Hvis cylinderen er placeret på chassiets ramme så den ikke let kan blive "pakket ud", er det et godt råd at fjerne bolten som spænder motoren til stød dæmperne for at få motoren til at dreje og gøre operationen mulig.
2. Fjern hovedet, cylinderen og stemplet som originalt sad i din scooter, dæk indsugningen til "kassen" med en ren klud for at undgå at "holderne" falder ned i den.
3. vask alle komponenter af sættet med benzin og tør dem med et "skud" komprimeret luft.
4. Vær sikker på at krumptaktaxlens hoved holdere og forbindelsen til stangen er i god stand.
5. Skift ruller buret.

1. Tilpas stemplets ringe på følgende måde: Først ringen i bunden (den uden chrome belægning), så den anden for oven(med chrome belægning)
2. Tilpas stemplet så pilen peger mod udstødnings åbningen.
3. indsæt stemplets nål efter du har sat en af holderne på stemplet.
4. påsæt den anden holder, mens du dækker luftindsugningen med en ren klud.

påsætning af cylinder:

1. Tilpas aluminiums pakningen på cylinderens fundament på krumptaktaxlen.
2. Skift de originake stykker med dem af carbon som følger med i kittet.
3. indsæt cylinderen (en smule indsmurt i en blanding af olie), vær sikker på at ringene, under denne operation, er placeret på låse tappen.

Tilpasning af hovedet.
1. efter insættelsen af "o-ringen"¨på hovedet, så monter den på cylinderen. Stram boltene gradvist i forskellig rækkefølge med en svensknøgle af 1.2 kgm.

2. Det anbefalede tændings stik er som følger:
- "Denso heat rating 27"
- "NGK heat rating 9"
- "CHAMPION heat rating 57"

Efter at du har erstattet alle mortor delene kan du starte den og køre det til med ca. 300 km.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 05-06-03 10:09

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P. Nu har jeg noget at lave igen.. Jeg kommer snart med opgave ligende denne, hvis du er frisk..!