/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
brug af p skive
Fra : trimare46
Vist : 1009 gange
300 point
Dato : 14-12-12 17:48

skal man stille p skiven når man parkerer hvor man køber en p billet og lægger i forruden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-12 17:56

Nej, tidspunkt står på P-billet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-12 18:07

Nej.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-12 18:19

Jeg er mere i tvivl.

Hvis det er i et parkeringshus, så er svaret nej.

På en "åben" parkeringsplads, der vil jeg mene at parkeringsskiven skal stilles. Bilen skal jo forlades for at gå hen og købe en billet.

Desuden tror jeg, at p-skiven skal stemme med p-billetten (ankomst)

Men der er så mange forskelle fra det ene til det andet sted her i landet.

Hvis du har fået en afgift/bøde, så forhør dig det pågældende sted.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 310 point
Dato : 14-12-12 18:40

Nu er det sådan at parkeringsregler variere fra kommune til kommune.
I KBH kan det tyde på at du skal bruge begge: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=57583

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-12 19:00

Nej - man SKAL ikke (alle steder)

Ved ikke at skrive det på skiltene (blot lave dem tidsbegrænsede) tvinger man folk til SELV at tænke....

Dette bevirker flere penge i kassen....

Det skal jo helst være en forretning..

Men det er forskelligt og vil man være sikker, bruger man skiven.

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1882876.ece

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-12-12 19:50

I følge færdselsloven er en standsning på få minutter ikke en parkering. Det må vel så også gælde her. Færdselsloven gælder også på parkeringspladser.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-12-12 11:10

ja og nej, det afhænger af skiltningen. Du kan netop læse om en sådan sag her i EB i dag:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1882876.ece

Her skal P-skiven stilles - uagtet, at det ikke engang fremgår af skiltningen???

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 15-12-12 11:12

Tak for svaret PrivateDK.