/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad er det nu den hedder
Fra : ThomasCSR
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 14-12-12 14:28

Jeg leder efter en film om et par storbyfolk, der drømmer om en tilværelse i et idyllisk hus på landet. Da de endelig finder dt dejligt hus, synes de, at landlivet er noget opreklameret skidt. De er på kant med naboerne, som de må bestikke, for at få dem til at hjælpe med at sælge huset. Derigennem lærer de naboerne bedre at kende, og beslutter at blive.

Kommentar
Fra : niknam

Dato : 14-12-12 18:23

Det lyder lidt som handlingen i "Poeten og Lillemor" - Den første af filmene ...

?

niknam

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-12-12 18:43

Dansk??
Sort/hvid??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-12-12 18:53

Amerikansk. Farve. Lidt Chevy Chase/Goldie Hawn-agtig

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-12-12 19:34

Det kunne måske være

For richer or poorer

med Kirstie Alley og Tim Allen.... filmen er fra 1997

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-12-12 19:43

Det er desværre ikke den.
Bl. a. får de naboerne til at lukke et rådyr igennem haven, mens de prøver at sælge huset

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-12-12 11:02

Jeg tror, jeg har fundet den. Surfede lige gennem 1300 komedier fra '75 til '90
Det må være Funny Farm med Chevy Chase. Jeg havde gættet på ham, men havde ikke læst plottet igennem på denne film.

Annuller spørgsmålet
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-12-12 11:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Det må være Funny Farm med Chevy Chase