/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rotter som skotter?
Fra : o.v.n.
Vist : 2660 gange
50 point
Dato : 13-12-12 12:00

Det plejer at være weekend skakke tråde jeg starter, men lad os for en gangs skyld starte allerede nu weekend er til midnat i aften
Et par linjer plukket ud af den gamle julesang:
Men rundt omkring står alle de små rotter,
og de skotter og de skotter

hvad er det de gør de små rotter?
Paprika Steen fra DRs juleshoow vidste det ikke, gør i?
Er ordet skotte på vej ud af det danske sprog?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-12 12:08

Fra Danskordbogen

skotte til ng(t) se til siden med et usikkert blik el. kaste stjålne blikke efter nogen el. noget

God

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-12 12:19

Jeg ved godt hvad skotte betyder, men gør alle Kandu brugere det?
Eller er det kun os gamle i provinsen som stadig bruger udtrykke at skotte?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-12 12:46

Kode
men gør alle Kandu brugere det?

Ja det er så spørgsmålet...men jeg gør

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-12 12:48

Hov.
Og god week-end til dig fra i aften

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 13-12-12 12:52

Paprika Steen fra DRs juleshoow vidste det ikke, gør i?

Jeg vidste det godt, men Paprika manglede sikkert et manuskript, for at kunne svare

Eller er det kun os gamle i provinsen som stadig bruger udtrykke at skotte?

Det er muligt, at der er dem, der betragter mig som gammel, men jeg bor ikke i provinsen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-12-12 13:21

Citat
Eller er det kun os gamle i provinsen som stadig bruger udtrykke at skotte?

Jeg bor i provinsen, men har aldrig brugt udtrykket. Konklusion: Jeg er ikke gammel...
Men jeg vidste godt hvad det betyder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-12 14:01

Citat
rotter,
og de skotter

Det er da fordi rotter ikke går med bukser på under "pelsen"

Når man kommer fra kulden og ind i varmen "skotter" man sig også.....

Så der er vel flere betydninger

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-12-12 14:28

refi, jeg tror at det ord du tænker på er "skutte"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-12 14:28

Jeg kender kun ordet fra den julesang, men kendte godt betydningen af det.

Refi

Citat
Når man kommer fra kulden og ind i varmen "skotter" man sig også

Mener du ikke skutter??(fryser)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-12 14:56

Hva' så refi ... kender du ikke forskel på at skotte/skutte ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-12 15:00

Citat
Hva' så refi ... kender du ikke forskel på at skotte/skutte

Det er sgutte så godt

Man skal jo ikke hænge sig i bagateller (hvordan man så end kan lave en løkke af dem)....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-12 15:17

Citat
Man skal jo ikke hænge sig i bagateller
Nej brug hellere et Randersreb (ej det er altså en joke)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-12 15:58

Hvis ikke jeg fuldstændig har misforstået det hele,vil jeg påstå at Jan Gintberg,fra Gintberg på kanten,
er Danmarks bedste "Skotter".

Det skæve blik,han sender hen over skulderen,i begyndelsen af udsendelsen,vil jeg kalde "at skotte".

Iøvrigt Danmarks absolutte bedste "Stand-upper".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-12 16:57

Citat
Det er muligt, at der er dem, der betragter mig som gammel, men jeg bor ikke i provinsen

Sørgeligt ans.Du er gået glip af meget. Her går vi jo,og skotter lidt over hækken,når nabokonen ta`r solbad i bikini. Mens jeg slår græs.

M.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-12-12 18:05

Citat
Sørgeligt ans.Du er gået glip af meget. Her går vi jo,og skotter lidt over hækken,når nabokonen ta`r solbad i bikini. Mens jeg slår græs.

ja, tænk en gang ans- hvad du er gået glip af- nabokonen i bikini

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-12 18:36

Citat
ja, tænk en gang ans- hvad du er gået glip af- nabokonen i bikini

Jeg kender hende også med tøj på.

Nå,nu skal det jo heller ikke ende i det rene tant og fjas....o.v.n. har stillet et helt igennem seriøst spørgsmål.Som jeg prøver at belyse,gennem mine bedste,og dog fattige evner.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-12 18:49

Her går vi jo,og skotter lidt over hækken,når nabokonen ta`r solbad i bikini. Mens jeg slår græs.

Jeg skotter ikke efter nabokoner. Det er da meget sjovere at se på den svedende mand, der knokler med en græsslåmaskine, mens konen ligger og nyder det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-12 18:51

ja, tænk en gang ans- hvad du er gået glip af- nabokonen i bikini

Men til gengæld så jeg hendes svedende mand med en græsslåmaskine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-12 19:06

Det er Skotterne som skutter sig .............................de fryser jo med den nederdel.

Og så lige en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-12 01:18

Citat
o.v.n. har stillet et helt igennem seriøst spørgsmål
det var altså ikke meningen at spørgsmålet skal tages alt for seriøs desværre bor mine naboer så langt væk at jeg ikke hjemmefra kan se konens påklædning eller mangel på samme jeg tror nu ikke at hun går udendørs i bikini lige nu
Citat
hendes svedende mand med en græsslåmaskine
ikke her jeg sidder magelig tilbagelænet når jeg klipper græsplænen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-12 01:21

Og så glemte jeg at fortælle der er weekend nu og skidekoldt udenfor

Kommentar
Fra : niknam

Dato : 14-12-12 18:42

I København, Nørrebro er "at skotte" = "at skæve til". Altså man stiller sig ikke op og "glor", men kigger, sådan ud til siden ...

niknam

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-12 20:29

Citat
Altså man stiller sig ikke op og "glor", men kigger, sådan ud til siden ...
nemlig sådan opfatter jeg også det at skotte, man kan sikkert skotte til en godte hvis man er lidt genert

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-12 02:10

Tak for svaret ans. nu begynder vi at kunne se julen nærme sig, selv uden at skotte