/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
F11 recovery er væk?
Fra : stevanovski
Vist : 717 gange
500 point
Dato : 12-12-12 21:21

Jeg har en medion bærbar som jeg vil fabriks gendanne, i manuelen står der f11 og f12 men jeg har ikke de valgmuligheder når den booter, og har checket harddisken der er en recovery del på 40 gb og det står i manuelen.
Men har læst om andre som også mangler de muligheder, en skrev han fik sendt nogle filer fra medion han skulle lægge på en cd og boote fra,

Nogen som har en løsning og ved hvordan jeg for gendannelsen Igang.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-12-12 23:21

sæt skiven i prøv at finde setup på en af dem og kør

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 13-12-12 00:58

Skiven indeholder kun Windows, jeg vil gendanne den ved hjælp af recovery processen som den har indbygget, så den bliver som første gang man tændte den.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-12-12 08:12

Det ER F11 du skal trykke på under opstart, det vil sige at så snart du tænder PC'en så tryk på F11 gentagne gange indtil Recovery'en kommer frem!

Det kan godt tage et par minutter inden Recovery'en dukker op, da filerne først skal læses ind!

Der kommer IKKE noget valg i på skærmen under en 'normal' boot, men Recovery kan kun aktiveres ved tryk på F11 under boot-processen!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-12 08:18

Prøv em af de andre knapper, hos mig kan jeg bruge F8/ F9 til recover

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 13-12-12 11:34

Hold øje med det nederste af skærmen lige efter at du har startet computeren, der står hvilken F tast du skal trykke på og du skal trykke før Windwos begynder at starte og så skal du bruge en CD som hedder Application & Support CD for at gendanne til fabriks indstillinger:
http://www.medion.com/dk/service/_lightbox/data.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-12 11:38

Du kan eventuel vælge at starte fra CD drevet med Application & Support CD i CD skuffen, Boot menu er en af mulighederne under starten, på min bærbare Medion er Boot menu under F12 tasten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-12 11:39

Citat
Skiven indeholder kun Windows
det er ikke den CD du skal bruge

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 13-12-12 13:18

Har prøvet med at spamme f11 f12 alt under opstart fungere ikke i bunden er der kun f2 og f10 til bios og boot menu,
jeg må lige prøve med den support cd når jeg kommer hjem boote fra den om det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-12 13:36

Ja læg Application & Support CD i skuffen og start computeren, så vælger du Boot menu og vælger at starte fra CD drevet, så kan du gendanne til frabriks indstillinger

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 13-12-12 18:18

Nu kom jeg godt nok ind i recovery menuen så vælger man dansk og trykker næste så skriver den (der er ikke noget fabrikstilstandbillede. Kontakt kunde service)
Utroligt......
Nogen som ved hvad det kræver hvad mangler der.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-12-12 19:40

du skal have 3 partioner på din hd
jeg troer du har slettet den ene hvor backupen ligger
jeg har en medion bærebar e6220 der fulgte 4 skiver med til install
så jeg har slettet det hele og instaleret det igen uden f11
men hvis du troer det hjælper så instalere acronis home den laver f11
den kan hentes her http://acronis-true-image-home.danish.toggle.com/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-12-12 19:43

ellers så prøv at gendan til tideligre så får du måske f11 igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-12 01:38

Det er altså F12 som skal bruges, sådan er det på min bærbare Medion.
Har du slettet noget på Recovery partionen? Der ligger en tekst dokument på partionen hvor der står at du ikke må slette eller ændre noget af indholdet på partionen?
Jeg har en gang brugt funktionen, da var det Norton _Ghost som åbnede og gendanne computeren, bruger Medion stadig Norton Ghost på Application & Support CDen?
CDen er mest et program til at starte gendannelsen som ligger på en partion på harddisken.
Du kan kontakte Medion support og spørge hvad du kan gøre, du kan også bruge den Windows CD som fulgte med computeren til at gen installere, men så får du ikke de programmer med som var på computeren og vil mangle nogle drivere, det er nu ikke et problem at hente de manglende drivere, de ligger og venter på download hos Medion og programmer kan der findes erstatninger til

Godkendelse af svar
Fra : stevanovski

Dato : 14-12-12 09:10

Tak for svaret o.v.n..