/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IPhone og headset
Fra : Tonganeseren
Vist : 612 gange
500 point
Dato : 12-12-12 17:27

Hvilke mærker kan bruges som headset sammen med iPhone 4 og 5????
Haster - idet jeg er tvunget til at finde på en kalendergave til hustruen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-12-12 17:36

Du kan købe en lille dims som denne, så kan du bruge hvad som helset:
http://www.avxperten.dk/iphone-tilbehoer/kabler-til-iphone/audio-adapter-til-ipod,-ipad,-iphone-(minijack).asp

Hvis du ser på han-parten (den der stikkes ind i telefonen), så er den lidt tyndere de første få mm, det er nødvendigt for at kunne putte dem i Apple dimser. Der er også en del headset der ser sådan ud, da de også virker i alle andre dimser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-12 17:41
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-12-12 17:45

Måske skal vi lige vide hvad der helt nøjagtigt menes med "headset", det kan være mange ting.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-12 17:54

Hvis det er til bluetooth vil jeg anbefale denne:

https://www.telmore.dk/t2/shop/shop.do?shopUrl=product.action;jsessionid=90945145AEEEACDFF7DCBF9253858944&code=342819&name=plantronics-m100

Den er god fordi forbindelsen er tilpasset iphone og fordi der ikke skal være en krog bag øret- den hænger ganske let med en lille gummidims, som forhindrer at den falder ud. Denne gummidims tager bare fat i ørekanten.

Det er især dejligt for os med briller. Det tilbud er forøvrigt 100,kr- under i forhold til køb i fysisk butik hos Telmore.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-12-12 18:15

OK! Lad mig være helt ærlig. Jeg fatter ikke enhujende unævnelig at alt det der med Bluetooth. Jeg købte en til mig selv - og jeg har stadig ikke fået den til at virke.
Min kære hustru har en iPhone 4 og skal bruge dimsen, når hun kører bil - eller shopper - som det hedder på nudansk.
En eller anden fortalte mig, at man kun kunne bruge Apples egen udgave, men min søn siger noget andet - blandt andet, at jeg er en stenaldermand, som kun bør bruge enkle mobiltelefoner med store taster.
Dimsen fra telmore ser fin ud, og da min hustru bruger briller, må den være optimal - men kan den bruges til iPhone 4????
Jeg kan heller ikke sende SMS`er pga. af de hersens speedtaster.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-12-12 18:16

Og hvor er det dejligt, at nogen gider ulejlige sig med hjælp til en gammel 70`årig nixfix. Men jeg kan konstruere rørforstærkere. Det er der ikke mange der kan.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-12 18:25

Hej igen

Min iphone er en 4 ´er
Jo den duer til Iphone 4 og skulle især være kompatibel med iphone- for det er ikke alle der er lige gode.
jeg beklagede mig i forretningen hos Telmore over de tidligere trådløse headset - bla. i forhold til forbindelsen og fordi jeg fik ondt i mit øre på grund af den krog.

de anbefalede mig denne - og jeg har været rigtig glad for den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-12 18:25

Hvis det kun er i bilen den skal bruges kan jeg anbefale Jabra Drive
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6692840825&n=1375758714&pn=-883590458

Den kan "parres" med 2 telefoner og man sætter den i solskærmen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-12 18:27

Hvis du ikke kan få din egen til at virke, så gå ned i butikken- de kan få det til at fungere i et split sekund.

Du kan sikkert også få den til din kone ved at forhandle prisen- svarende til netpris. Så kan du også se en udgave som er pakket ud og de kan vise dig hvordan den sidder.- Det er topsmart den måde den sidder på.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 12-12-12 18:29

@Klaudi, vi skal jo også snakke når vi shopper - med iphone i tasken eller i lommen og den lille i øret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-12 18:30

Nej man snakker ikke når der shoppes, der skal varen studeres!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-12 18:32

Man kan altså os bruge Jabra Drive i butikken, men der er så bare den ulempe at alle andre kan høre samtalen!

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-12-12 19:30

Tak for svaret smuller54. Jeg må ind på Telmore og få dimsen sendt. Tak for hjælpen til dig og I andre.

Hav en rigtig god Jul. Det nye år har skattefar allerede ødelagt.