/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Fradrag af billøn
Fra : janik
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 12-12-12 08:15

Jeg har en god veninde der blev skilt fra hendes
ex mand.
De havde en bil hvor hun har overtaget bil og billånet.
Men problemet er at lånet står stadig i hans navn og han har
fradraget.
Det ville være dyrt at flytte lånet over i hendes navn så ville
jeg høre om hun kan trække renteudgiften fra i skat
selvom det står i hans navn?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-12 09:37

Det kan hun IKKE uden at ændre kontrakten....

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 12-12-12 14:16

Nej.
Så mange kroner kan det vel ikke dreje sig om, at det kan betale sig at få et nyt lån.
Betal og se glad ud.

vic200

Kommentar
Fra : Anne1982

Dato : 21-12-12 10:38

Af juridiske årsager ville jeg nok få flyttet lånet over til hende.

Han risikerer at hun siger "pyt med lånet" og så står han med gælden tilbage.

Hun får ikke fradraget, og hvis der er pant i bilen risikerer hun at han misligeholder lånet og de henter bilen.

Hun kan ikke få fradraget uden at flytte lånet.