/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Avensis - speederrespons, inderskærme
Fra : johnhk
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 04-06-03 21:37

Hej

Jeg har lige købt en Avensis 1,8 vvti fra 2001. Umiddelbart synes jeg det er en dejlig bil,
men har lige et par spørgsmål:

Det er ret svært at dosere gassen ved langsom kørsel. Det er som om den først "tager ved",
når speederen er trådt et stykke ned. Så jeg skal passe lidt på ikke pludselig at komme for
hurtigt frem ved langsomme manøvrer tæt på andre. Er der nogen kommentarer til dette?

En anden ting: ved nogen om modellen har filtinderskærme - som så nok bør udskiftes?

Mvh Johnhk

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-03 23:58

Det er jo en lækker bil det der, tillykke med den..

det med gassen, det skal du nok have en mekaniker til at justere, men jeg tror ikke der er noget at justere, det er altid svært i en ny bil, man skal lige vænne sig til den......så øvelse gør mester

den har ikke filtinderskærme, har jeg ladet mig fortælle...

Hilsen Melander

Godkendelse af svar
Fra : johnhk

Dato : 05-06-03 08:52

Tak for svaret Melander.

Der kan nok være noget om det med øvelsen, men jeg kan jo også få
det checket en gang den skal på værksted.

Grunden til spørgsmålet om inderskærmene er, at jeg læste at den helt
nye Avensis har filtinderskærme.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-06-03 10:11

Det med at den er svær at give lidt gas, er et spørgsmål om at man skal vænne sig til det. Der er ikke nogen mulighed for at just. den. Men der er den muligehed at den er skæv i pedalen hvis der er en der har "voldtaget" den... Og der er nolge af den årgang der kom med filtinderskærme i bag, og det er ikke noget man skifter. de helt nye har.

Kommentar
Fra : johnhk

Dato : 05-06-03 10:41

Også tal til geu.

Mht. filtinderskærme, har jeg læst flere steder, at de suger fugt, og kan
være rustfælder på længere sigt.

Kommentar
Fra : johnhk

Dato : 05-06-03 10:41

Også tak til geu.

Mht. filtinderskærme, har jeg læst flere steder, at de suger fugt, og kan
være rustfælder på længere sigt.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-06-03 11:45

Det skulle man jo tro... Men når Toyota giver så mange års garenti på rust, ja så tror jeg det nu ikke... Men du har ret, det virker som noget mystisk noget. Vi har også talt om det på mit job, og er ikke kommet vidre med det. Men lad dem side og se tiden an

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-06-03 12:39

nej, den er god nok, de der forbandende filtinderskærme, er noget fanden har skabt, alt ser fint ud ude fra, og når man så fjerner dem, er inderskærmen nærmest rustet væk....