/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrumentlys i BMW
Fra : 3xh
Vist : 799 gange
50 point
Dato : 30-11-01 01:47

Hej.
Jeg har en BMW 525i (E34), som driller mig med instrumentbelysning. Når jeg starter motoren, lyser instrumentbelysningen i ca. 5 sec. hvorefter det slukker indtil næste gang motoren skal startes.
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en løsning på problemet.

v.h.
3xH

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-11-01 01:56

Hej

Tror du må have en løs forbindelse i dit ledningsnet til instrumentbelysningen. Har prøvet noget næsten tilsvarende,-dog kun i min egne beskedne Citroen xantia.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 30-11-01 02:04

hej 3xh
Jeg har haft det samme proplem i min Maxda
Det vidste sig at der var en løs forbindelse i den sikring der bliver brugt til instrumentbelysningen
jeg satte en ny sikring i og der har ikke været noget siden
så tjek lige dine sikringer
MVH Brian

Kommentar
Fra : michaelbas

Dato : 30-11-01 10:05

Hejsa,

Det kan næsten kun være en løs forbindelse...

Mvh.
Michael

Godkendelse af svar
Fra : 3xh

Dato : 30-11-01 11:39

Det prøver jeg. Tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-11-01 22:08

"3xh" <3xh.news@kandu.dk> wrote in message
news:OzAN7.217$z4.45828@news000.worldonline.dk...
> Hej.
> Jeg har en BMW 525i (E34), som driller mig med instrumentbelysning. Når
> jeg starter motoren, lyser instrumentbelysningen i ca. 5 sec. hvorefter
> det slukker indtil næste gang motoren skal startes.
> Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en løsning på
> problemet.
>
> v.h.
> 3xH

Ikke helt det samme, men i min bmw 525(da jeg en sådan) var der også
problemer med instrumentpanelet. Det dingede og gjorde ved. Triptælleren's
display forsvandt efter et par minuters kørsel, men kom igen hver gang man
startede motoren.
Løsning. Ombytning af instrumentpanelet, hvilket vidst nok kostede 1100-1400
kr.
I E34'eren har der ifølge diverse mekanikere været masser af probs med det
panel.

mvh
Christian H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-01 10:53

Det er nok kondensatorerne i instrumentbrætets print der skal skiftes. Er et
forsøg værd inden du køber nyt.

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/Capacitors.htm

Polle

"3xh" <3xh.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:OzAN7.217$z4.45828@news000.worldonline.dk...
> Hej.
> Jeg har en BMW 525i (E34), som driller mig med instrumentbelysning. Når
> jeg starter motoren, lyser instrumentbelysningen i ca. 5 sec. hvorefter
> det slukker indtil næste gang motoren skal startes.
> Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en løsning på
> problemet.
>
> v.h.
> 3xH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : 3xh

Dato : 07-12-01 23:10

Hej Briani.
Sikring skiftet efter først at have renset kontaktflader i sikringsboks. Herefter ingen problemer. Sådan!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-01 08:50

Hej 3xh
Dejlig at høre at du har fået det til at virke
MVH Brian