/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tragi Heldig
Fra : svendgiversen
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 10-12-12 12:56

Jeg kan ikke lade være med at tænke på de heldige svin, der overlevede trafik uheldet i vintervejret...

Var de ikke på vej til slagteriet?

Ud af hele 700 svin i et enkelt lastvogntog var 111 så uheldige at dø ved uheldet,
tænk at kunne stuve noget der svarer til en hel landsby sammen i et køretøj,
jeg tror ikke de overlevende har været mere heldige??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-12-12 15:05

Citat
jeg tror ikke de overlevende har været mere heldige??

NÆH mon...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-12-12 15:16

Jeg mener at havde hørt, at det var 300 det lyder også mere sandsynligt,
da jeg ikke helt kan forestille mig et vogntog som vil kunne rumme 700.

Men uanset antal, er de der omkom ved ulykken nok de mest heldige, for dem
var det overstået, de slap for at stå i kø og vente på det blev deres tur.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-12 16:20

De 300 svin var i anhængeren og alle "overlevede"...

Det gjorde 400 -111 = 289 svin i selve lastbilen også, men hvordan har/havde de det?

Nu er de nu sikkert alle døde, best for dem, og vi kan købe billig flæskesteg på tilbud her op til Jul..

Da en slagte gris vejer og fylder ca det samme som vi/os,
kan hele den landsby, jeg nu bor i, være på et enkelt vogn tog...

Tankevækkende, og tro ikke Jule anden/gåsen har det bedre,

her tæt på hvor jeg nu bor, går hundredvis af jule "land" gæs på bar mudder mark,
uden et eneste græs strå, men de bliver helt sikkert ikke tvangs fodret som de franske gæs??

Bon Nuel, Bonne appotite, eller hvordan det nu staves??

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 50 point
Dato : 10-12-12 17:09

Desvære har du ret, jeg kunne aldrig blive en dygtig landmand, dertil holder jeg for meget af dyrene, de er ikke falske som mange mennesker osv.

Vel skal de spises, men med al respekt, så har vi alle en pligt til at behandle dem ordentligt indtil da.

Derfor ville mit (evt.) landbrug give et dundrende underskud. Og derfor kunne jeg slet ikke begå mig i dette erhverv.

Det lød for mig bare urealistisk at 1 bil kunne fragte så mange grise - jeg fatter det ikke, de har ikke kunnet ligge ned under transporten formoder jeg.

SØRGELIGT.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-12 19:37

Tak for svaret Klatterup.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 11-12-12 16:00

Selv tak - blot sørgelige tilstande.