/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook express
Fra : kirstensophie
Vist : 726 gange
40 point
Dato : 09-12-12 12:33

Jeg er "autodidakt" på pc og prøver ihærdigt at forbedre mig.
Jeg bruger normalt Hotmail ,men på nogen (mange )hjemmesider kan man skrive direkte via outlook express-Bare ikke mig -får denne besked som jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med

Værten 'SMTP' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'POP3', Server: 'SMTP', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-12 12:34

Det tyder på, at du ikke har sat din Outlook expres korrekt op til din postserver.

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 09-12-12 12:45

Jeg det tror jeg osse ,men det er min datters 12 år gamle bærbare som jeg har arvet-så jeg har ikke foretaget mig noget med outlook-og hun bor for langt borte til evt at kunne hjælpe
Så jeg håbede at blive guided via denne side ---men det er måske for indviklet for mig ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-12 12:48

På de forskellige teludbyderes hjemmesider ligger der udmærkede guider til at sætte de forskellige e-mail klienter op.

Her er TDC´s: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_bb_mail

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-12 13:10

som Bille1948 skriver så er det en opsætning af mail du skal lave, nærmere betegnnet ind og udgående server. Den er forskellig fra udbyder til udbyder, så hvis du kan fortælle os hvem du får dit internet af så kan vi måske hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-12 13:11

Du skal ind i Outlook Express og pege på din mailkonto, og så skal du redigere.
Nu får du en del faner hvor du kan sætte oplysninger ind.

Værten 'SMTP' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt.

Konto: 'POP3',
Server: 'SMTP', Protokol: SMTP,
Port: 25,
Sikker (SSL): Nej,

Som jeg husker det. En af linierne skal også indeholde din Hotmail adresse.

Men spørgsmålet er om ikke den Hotmail skal laves om til en Windows live mail.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 09-12-12 13:15

Trin-for-trin vejledning til at opsætte en Hotmail/Live emailkonto i Outlook Express.

For at kunne bruge Outlook Express, til at læse og sende emails via en Hotmail/Live emailkonto, kræver det lidt opsætning af Outlook Express:

•I menuen “Funktioner” – vælg “Konti”
•Til højre i det nye vindue – klik på “Tilføj” derefter på “Post”.
•Skriv dit navn, og klik “Næste”.
•Skriv din Hotmail/Live adresse, og klik “Næste”.
•Indtast følgende oplysninger i vinduet “E-mail-servernavne”:
?Serveren til indgående post er en: POP3
?Server til indgående post…: pop3.live.com
?Server til udgående post…: smtp.live.com
•Klik “Næste
•I vinduet “Logon til Internet Mail”
?Skriv kontonavnet(=mailadresse) og adgangskoden til din Hotmail-konto.
?Sæt evt. kryds i “Husk adgangskode” – så behøver du ikke at indtaste din kode hver gang du tjekker mail.
?Sæt IKKE kryds i “Log på med godkendelse af sikker adgangskode (SPA)”.
•Klik “Næste” og derefter på “Udfør”
•Gå igen op i menuen “Funktioner” og vælg “Konti”
•Vælg fanebladet “Post”, marker Hotmail/Live kontoen og tryk på “Egenskaber”
•Under fanebladet “Avanceret”:
?Sæt X i begge “Denne server kræver en sikker forbindelse”
?indtast i “Udgående post (SMTP)”: 587
?indtast i “Indgående post (POP3)” 995
•Under fanebladet “Servere” – sæt X i “Min server kræver godkendelse”
•Klik på “OK” – og det var det

Kilde: http://not4u2know.dk/2009/03/vejledning-hotmaillivemail-i-outlook-express/

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 09-12-12 16:38

foreløbig tusind tak -til alle jeg prøver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-12 20:29

Citat
om ikke den Hotmail skal laves om til en Windows live mail
det er 2 alen af samme stykke, det vil sige at Live Mail af nogle kaldes Hot Mail og omvendt og nu kaldes den for Outlook men det er stadig de samme indstillinger i mail programmet om du kalder tjenesten for Hot Mail eller Live Mail eller Outlook.
Den allerførste opsætning i min Outlook Express så den kunne sende og modtage Hot Mail var at jeg valgte at den ind gående server skulle være HTTP og det virker stadig på den måde:
http://support.microsoft.com/kb/220852?wa=wsignin1.0

Senere kom muligheden for at sætte en Hot Mail op som pop3 det er snart 4 år siden jeg skrev et tip:
http://www.kandu.dk/Tip19335.aspx
Jeg gik ind på det gamle tip da jeg fornylig ville sætte Thunderbird op til Hot Mail og det virker endnu, indstillingerne er ikke helt magen til dem som vises her:
http://www.kandu.dk/spg165288.aspx#1895611
indstillinger i mit gamle tip virker med garanti jeg har selv afprøvet

Godkendelse af svar
Fra : kirstensophie

Dato : 15-12-12 12:54

Tak for svaret Klaudi.
jeg brugte din fremgangs måde-men mangler at få at vide hvad jeg helt konkret skal "finde" for at svare rigtig i udgående post .Du gir mig 3 valgmuligheder -skal jeg bare prøve mig frem ? Og tak for udførlig hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 13:41

velbekomme

På fanen Servere skrives i Server til udgående post…: smtp.live.com
og på fanen Avanceret skal der Udgående post (SMTP): stå 587