/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 vs 8 - Hvorfor opgadere????
Fra : McBobo
Vist : 1026 gange
300 point
Dato : 07-12-12 08:00

Hej Kandu

Hvad er den store forskel på Win 7 og 8.

Er der mindst 10 nyskabende ting du kan anbefale i Wn 8, som udskiller sig fra Win 7... eller er det bare penge ud af vinduet. Er det mere en prøver fra Microsoft side, at punge flere penge ud af brugerne med dv. apps og tjenester. Hvordan ser det ud med fejl og mangler. Er det Vista om igen eller er du den stor fan af det revolutionerende styresystem du ikke kan få nok af.

Jeg har læst denne test omkring styresystemet og det er ikke lige frem top karakter Win 8 får. http://www.pcworld.dk/art/221432/fem-dage-med-windows-8-hit-eller-flop

Umiddelbart kan jeg se styresystemet egner sig til smartphone, men hvorfor opgradere til computeren når jeg ingen touth skræm/tv har.
Så hvilken karakter fra 1 til 10 vil du give Wn 8, og hvilken salgstale vil du give mig så jeg bliver ombevist om at opgradere til Win 8

God jul

McBobo

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 300 point
Dato : 07-12-12 09:04

Jeg har købt en ny Acer bærbar og opgraderet den til Win 8, med det resultat at jeg skulle hente en masse drivere på Acers hjemmeside, men bluetoot virkede ikke selv om jeg har hentet en driver, da jeg så fortrød og formaterede harddisken og geninstallerede Win 7, gik harddisken i stykker (bootsektoren forsvant), så jeg kan absolut ikke anbefale Win 8

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-12-12 09:11

Hvorfor mon man får "smidt" Windows 8 i hovedet når man køber en PC med Windows 7
Mange fora og eksperter er mildt sagt ikke duperede.
Fortryder du, er det formatering og ny installation.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-12-12 09:25

Jeg har ikke selv arbejdet win8, men den beskrivelse af styresystemet gør, at jeg allerede er stået af. Mit temperament er ikke til denne udskiftning, som iøvrigt bygger på touchskærme og apps, der ikke er noget værd.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-12-12 09:26

Det kan ikke svare sig at skiftet fra win 7 til 8, og vist man er gamer så kan det slet ikke mange spil kan ikke køre på win 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-12 10:04

Jeg kører med win 8 hvor jeg også har installeret den gratis (indtil 31 Dec.) media center, som dog ikke er afprøvet endnu.
Umiddelbart virker det lidt bøvlet med disse "smart" ikoner som mest er til tablet computere.
Men et enkelt klik fører mig straks til den gamle Windows udgave med et alm. skrivebord.
Ved hjælp af det lille program "Godmode" finder man nemt alle de steder hvor der kan indstilles.
"Godmode" kan også køre i Vista og win 7.
Win 8 starter hurtigt op i forhold til win 7 og meget hurtigt i forhold til Vista.

Jeg ved ikke om min gamle office 2000 kan køre i win 8 - så derfor bruger jeg det gratis Libreoffice der er på højde med selv de nyere Windows office, og som endda snakker sammen med win office.

Jeg har udskiftelige harddiske på min bærbare og kan køre XP / Vista / win 7 / win 8
Visse programmer kører jeg i XP.

Her er så salgstalen:
Win 8 er lidt bøvlet men hurtig og ikke så tosset, men du falder nok ikke ned af stolen af begejstring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-12 10:10

Hvis man er meget i tvivl, er det en god ide at lave en ægte backup på en anden partition på harddisken, og så gemme den udenfor computeren.

Inden du opgraderer, vil du få mulighed for, at se en liste med hvad der kommer til at mangle, og hvad der følger med over...................................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-12 11:20

Ny brugerflade som Microsoft kaldte Metro indtil de fandt ud af at der er en supemarkedslæde i Tyskland som hedder Metro, det første man ser efter start er en flade med farvede firkanter, de såkaldte apps, apps kan sagtens bruges sammen med en mus der behøves ikke en berørings følsom skærm.
Når man installerer et nyt program så kommer der flere apps på forsiden, man kan nemt få en oversigt over alle apps ved at bruge rullehjulet på musen og klikke på den man vil åbne.
Er man til det gamle skrivebord så kan man med et enkelt tryk på Windows tasten få apps skærmen til at forsvinde og man er på et skrivebord som ligner Windows 7.
Windows 8 her en meget hurtigt start af systemet meget hurtigere end den Windows XP som jeg kom fra og hurtigere end den Linux Mint som er på samme computer, jeg er faktisk begejstret over Windows 8 men jeg kender heller ikke ret meget til andre Windows end XP, der er en Windows 7 som jeg holder vedlige og den bliver sikkert opgradet inden tilbudet om at opgradere til Windows 8 pro for 229 kr. stopper, jeg forsøger hvert fald at overtale ejeren til at opgradere.
Min opgradering fra windows XP til Windows 8 forløb næsten uden problemer, godt nok kunne jeg af en eller anden årsag ikke åbne listen med ting som der ville blive problemer med, jeg lod Windows installere direkte fra nettet uden at hente en installations fil først, bagefter havde jeg ingen lyd på computeren men en Windows 7 driver fra producenten af lydkortet Trust løste det problem,windows 8 kører bare og jeg vil med tiden sikkert bruge den en del mere end Linux Mint som er på samme maskine.
Hvis du opgraderer så vil jeg anbefale at oprette en brugerkonto og ikke køre som administrator, det er nemt at skifte fra bruger til administrator hvis man skulle få brug for at skifte til administrator på grund af indstillinger brugeren ikke har adgang til, det er meget mere sikkert at være bruger til almindelig brug, du behøver ikke at installere ekstra sikkerheds programmer i Windows 8 hvis du kører som bruger, den gratis Microsoft antivirus er indbygget i Defender, det er den ikke i Windows 7
Salgstale? Nej det gider jeg ikke Windows 8 behøver ikke nogen salgstale, den er skabt til at spille sammen med din Windows live konto og spiller sikkert fint sammen med din nye Windows 8 smartphone, jeg overvejer faktisk at købe en ny Windows 8 telefon efter at have set hvor smart Windows 8 er indrettet i forhold til Android som er Googles udgave af et telefon styresystem, på minus siden tæller at der ikke er så mange apps til Windows som til Android.
Grund til ikke at skifte til Windows 8: Du er bange for det nye og har det lige som bondemanden der ikke skulle have en trillebør med gummihjul for tænk nu hvis den punkterede en dag mekanikeren havde lukket.
God weekend

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 07-12-12 22:58

Okay, Jeg takker for jeres besvarelser og kan ud fra disse bedømme se, at salgstalen ikke lige står i højsæde.

Det primære jeg kan konkludere ud fra jeres besvarelser, er at Win 8 kører lidt hurtigere end tidligere version. Spørgsmålet er så bare om det bliver ved med det, når flere og flere programmer bliver installeret hen af vejen, samt de uendelige opdateringer. Gad vid hvor mange opdateringer der er kommer siden Win 8 er kommet på markedet. -Og som Eyvind er inde på omkring installering og kørsels af office 2000, bliver det spænde om Win 8 overhovedet vil acceptere/kører programmet.
Hvad med andre programmer man har... virker de fint på Win 8 eller....???

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 05-01-13 10:23

Tak for svaret bjarnebr.