/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
justering af tænding på en maxi
Fra : megadyt
Vist : 1037 gange
20 point
Dato : 04-06-03 20:09

hvordan justerer man tændingen

Accepteret svar
Fra : 1april

Modtaget 20 point
Dato : 04-06-03 23:27

Se denne knallertside http://members.tripod.com/~knallert/ og download zip filen om tænding.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 05-06-03 13:17

Hej Megadyt!

Der er 2 steder tændingen skal stilles; tændrøret og platinerne! Som regl er det nok at juster tændrøret men hvis det ikke er nok skal du også justere platinnerne og eventult udskifte hvis nødvendigt. Du skal bruge et søgerblad til dette ellers er det næsten umuligt, så jeg håber du har dette. Bøj den lille bøjede metal "dims" forenden af tændrøret, så der er det mellemrum der skal være. Hvor stor gnisten må springe, altså hvor stort mellemrummet skal være variere fra knallert til knallert så derfor kan du spørge din forhandler eller kigge på nette efter dette mellemrum. Når du har stilt tændingen på tændrøret, kør en tur og se om den kører tilfredstillende hvis ikke skal du prøve at gøre det samme ved platinnerne som sidder inde i svinghjulet, du behøver ikke at tage svinghjulet af, bare pladen der sidder udenpå, herefter kan du komme til platinnerne med et søgerblad og justere dem til det mellemrum de skal have, hvis de er meget gamle eller du ikke ved hvor længe de har siddet, vil jeg anbefalde du skifter dem, da dette kan gøre en meget stor forskel på trækkræften, hvis de er meget ringe nu!

Håber forklaringen er udførelig nok, hvis ikke så skriv igen! Men da jeg ikke ved hvor meget du ved, er det svært at vide hvormeget jeg skal gå i dybten med forklaringen.

Hilsen Jlasse3

Godkendelse af svar
Fra : megadyt

Dato : 12-06-03 21:02

Tak for svaret 1april.