/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
En god idé måske
Fra : axelbjarne
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 05-12-12 22:17

jeg synes altid, jeg mangler sky til sovs, når jeg steger en oksesteg, så har jeg fået den lidt måske tosset idé, da jeg går ud fra, at købe oksesuppe, er lavet på okseben...så hvis jeg nu fisker gulerods, og selleri stykkerne op, og koger suppen ind, vil der så ikke være en gang god oksefond.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-12 09:27

Hvorfor ikke lave din egen fond af Ben og afpuds og frys det ned, alt efter hvornår den skal bruges.
Især hvis du ikke kan få nok af den dejlig fed sovs....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-12-12 10:08

det er lige før, jeg kan nøjes med kartofler og sovs...jeg har fundet nogle rigtig gode kartofler...det hedder Allinans, og Falsled Kro anbefaler dem, det er jo ikke lige et sted, man spiser hver lørdag...ha, ha..

mvh.http://www.vel-smag.dk/sorter-allians.php

hilsen
Axel

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-12-12 10:11

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-12-12 11:43

Selv tak.... Og hvad angår din fond, findes der forskellige opskrifter rund på nettet. Alt efter smag og behag. Du kunne starte med denne opskrift at gå ud efter, herefter er det bare at supplere fongen op eller ned alt efter din smag. http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=1388

Og i stedet for en oksefond, kunne du erstatte Ben og afpuds, med et par kyllinger og lave f.eks tarteletter i fad eller kylling i karry og fryse resterne fond ned.

Hold da op.......Jeg bliver helt sulten....