/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fyrværkeri.
Fra : piaskov
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 04-12-12 12:57

Hejsa alle.
Hvor skal jeg søge om tilladelse til affyring af festfyrværkeri i Tårnby kommune.
Det skal selvsagt ikke bruges til nytår. Men til vores datters bryllup.
Så det er til sommer.
Men jeg er jo nødt til at købe det nu.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-12-12 13:10

du skal have fat i politiet. det er dem der udsteder den slags tilladelser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-12 13:10

Du kan jo starte med at spørge kommunen

http://www.taarnby.dk/index.htm

som så vil vejlede dig i det videre forløb.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-12-12 13:28

Politiet

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 04-12-12 13:40

Politiet er rigtigt og det er blevet så nemt at du nu kan gøre det via nettet

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 04-12-12 13:49

Nå men det jeg endelig ville svare var; du behøver ikke at købe dit fyrværkeri nu og så gemme det til sommer med fare for at det bliver til en masse fusser.

Der findes flere (men ikke så mange som til nytår) som sælger fyrværkeri hele året til brylluper, byfester og andet "pjat"

Nogen "tilbyder" også at komme og tænde det for jer, mod et beskeden beløb selvfælgelig

Men det er sikker biligst lige nu og et større udvalg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-12 14:27

Aftal også lige med SAS, så i ikke får ødelagt de fine raketter, når de rammer en vinge.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-12-12 15:04

http://fyrvaerkeri.dk/index.php?id=63

Fyrværkeri må kun affyres fra 1. december til 5. januar. Du må altså ikke fyre fyrværkeri af efter den 5. januar – i stedet kan du gemme det til næste nytår. Hvis du ønsker at fyre fyrværkeri af ved en festlig lejlighed i løbet af året, skal du kontakte en festfyrværker.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-12-12 15:06
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-12-12 16:23

Jeg mener det blev forbudt for et par år siden, idet der efterhånden var alt for mange der syntes det var sjovt at afbrænde fyrværkeri i utide til alle mulige forskellige fester. Det var vist nok af hensyn til dyrene, "de er jo også en slags mennesker".

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-12 16:39

Citat
Jeg mener det blev forbudt for et par år siden

Det er IKKE forbudt men man skal ha' en tilladelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-12 16:59

Kode
Det skal selvsagt ikke bruges til nytår. Men til vores datters bryllup.
Så det er til sommer.
Men jeg er jo nødt til at købe det nu.

Det er så fyrværkeri, som i selv vil "skyde" af ?

Bliver brylluppet holdt privat, kro, hotel eller forsamlingshus ? Som oftes er det "stedet" som skal være rammen om festen, der søger om tilladelse til fyrværkeri.

Fyrværkeri er lige så forbudt, som Sankt Hansbål uden for sæsonen, men tilladelse det kan man få, hvis "området" tillader det.

Tag en snak med dem, der skal stå for festen. Kommunen og politiet kan vejlede dig.

Held og lykke med datterens bryllup (er det ikke lidt langt væk fra dig, at festen skal holdes?)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-12 17:25

Citat
Tag en snak med dem, der skal stå for festen

Kan jeg ikke for det er brudeparret selv der står for det

Men det skal holdes på en gammel herregård der er blevet lavet om til selskabslokaler.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-12-12 18:09

Du skal indhente tilladelsen hos kommunalbestyrelsen i kommunen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-12 12:40

piaskov

Ring dog til den gamle herregård. Det er sikkert ikke første gang, der skal "skydes" fyrværkeri af, i forbindelse med en fest.
De ved helt sikkert, hvad du skal gøre.

Hmmm .... er alt dette hemmeligt for din datter ?

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-12 16:03

Hvis du søger på disse ord

tårnby festfyrværkeri tilladelse på google - så er det den første søgning som dukker op du skal bruge, der er en formular der skal udfyldes og sendes ind - mente bare vi gjorder det hele digitalt men det var også i en anden kommune

Der er en del der skal udfyldes og kan først udfydelses når det er købt da du skal angive mængde.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-12 22:01

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.