/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vejrstation
Fra : jøjø
Vist : 3421 gange
200 point
Dato : 03-12-12 16:09

Jeg skal have købt en vejrstation, og tænker på een af disse 2, der begge er på tilbud i Bilka, og begge normalt koster ca 800 kr i Bilka.

Er der nogen her, der kender een af disse 2 vejrstationer, og vil anbefale den ene fremfor den anden?

Agimex Rosenborg 68600
http://ligo.dk/vare/Vejrstation-traadloes-model-68600-fra-Agimex-Rosenborg.100559.html

eller

Ventus W 177
http://www.bilka.dk/have/havetilbehoer/vejrstationer/ventus-vejrstation-w177--26001900177(purchase_other_ds)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-12 16:28

Hejsa.
Så afgjort den første du linker til.
Vi har fået den anden i gave og den er ikke noget værd.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-12-12 07:27

har haft en rosenborg ved sommerhus ved vesterhavet - møllen (anemometret) aksel knækkede efter 1½ år så den vil jeg ikke anbefale-desuden er 999 kr alt for meget.

wentus w177 er jo et helt andet koncept da den jo ikke måler direkte hos dig men samler nogle data op fra diverse målestationer i nærheden/"fjernheden"

søg på google-jeg købte en en anden wentus med anemometer og det hele for ca 300 kr i bilka sidste år-den virker stadig ved vesterhavet.

lige set denne wentus w177 med lokalt målesensorer-åbenbart forskellig fra dit bilkalink ?

http://www.multikoeb.dk/traadloes-vejrstationer-2247/ventus-w177-med-regn-og-vindmaaler-p165074

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-12 09:31

Vi har haft tre forskellige typer. Den sidste, en Rosenborg, var der omformer med til, så den kunne køre på 230 volt, MEN alle tre havde stort set de samme sammensætninger udendørs. Den ene gik fast i såvel vindmåleren og i vindretningen efter 1½ år på vores hus. To har vi brugt fast på standcamping, og i 2. sæson, er skålene på vindmåleren knækket pga af sol, vind og vejret, og de har endda kun stået ude fra marts til oktober, så skal du have noget der holder, så skal udstyret uden for ikke være lavet af billigt plastic bras! Plasticen bliver åbenbart meget "skør" af at stå ude - og det burde de vel kunne hiolde til!

Accepteret svar
Fra : chalamik

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-12 22:07

Jeg har tidligere haft en Nor-Tec vejrstation, men har nu en Ventus. Begge vejrstationer er næsten ens. Normalprisen for disse er ca. 800 kr.
Ved den første holdt regnmåleren op med at fungere. Jeg ved ikke hvad årsagen skyldtes.
Den nuværende vejrstation måler en for lav vindhastighed og nogle gange måler den en for høj temperatur.
Mit råd er, at du skal betale noget mere for at få en vejrstation, du kan have glæde af. Du kunne jo ønske dig en kvalitets-vejrstation i julegave.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 10-12-12 21:43

Tak for svaret chalamik - og til jer andre!

Citat
Mit råd er, at du skal betale noget mere for at få en vejrstation, du kan have glæde af.

Det har du nok ret i.

Det er nu endt med, at jeg har købt en Ventus W827 - på tilbud til kr. 699 -

http://www.bilka.dk/have/havetilbehoer/vejrstationer/ventus-vejrstation-w827--26001900827(purchase_other_ds)

Jeg læste tilfældigvis om den på nettet.
Den er en relativt ny model, og skulle være en bedre kvalitet end andre vejrstationer i samme prisklasse.

Det er en julegave, nu er jeg spændt på, om den lever op til forventningerne.