/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC kører enormt langsomt
Fra : Lincoln1242
Vist : 430 gange
60 point
Dato : 02-12-12 11:26

Min PC er begyndt at køre ekstremt langsomt. Uanset hvilket program, billede ller dokument jeg åbner, så kører den meget langsomt. Og beskeden "svarer ikke" kommer næsten hele tiden.

Jeg har for nylig fået fjernet nogle programmer fra PC'en af samme grund, og det hjalp tilsyneladende. Men nu er den gal igen. Jeg kan dog ikke se ud af de installerede programmer at der skulle være kommet nogle nye til siden sidst.

Browseren er sat til at slette de midlertidige internetfiler, hvergang Explorer lukkes ned, så det burde ikke være problemet.

Jeg ved ikke om PC'en kan have fået en form for virus eller...?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-12 11:33

Prøv og hent og installer ccleaner, ryd op på computeren med det og se om det gør en forskel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 11:47

Har du plads nok på disken.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-12-12 07:18

Har prøvet ccleaner, men det har ikke hjulpet...

Der er 213 GB ledige ud af 450, så jeg skulle mene at der stadig var plads...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-12-12 11:03

Prøv lige, at læse mit tip fra i går: Har du problemer på IE9? Jeg havde samme problem, indtil jeg fik slette omtalte program!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 08-12-12 00:36

Prøv at tjekke dine baggrunds processer, der kører sikkert en masse lort i baggrunden, måske er der et program der lækker hukommelse som en si.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-12-12 18:00

Hvis det er en PC, der har et par år eller mere på bagen, kan det muligvis svare sig at skifte det lille blanke lithiumbatteri på bundkortet. Min 4 år gamle DELL fik i hvert fald nyt liv.
En anden sag, jeg også selv har oplevet er, hvis du har både et antivirusprogram og en spywarevagt som AdAware. AdAware er for nylig blevet udvidet til også at omfatte et antivirusprogram, og to antivirusprogrammer på én maskine er ét for meget; Det får den til at køre dræbende langsomt fordi de slås mod hinanden. Gå ind i kontrolpanelet, dobbeltklik på "Tilføj eller slet programmer" og fjern det, du ikke kan lide af dem.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-12-12 20:25

Jeg har i mellemtiden været inde i programoversigten og har slettet indtil flere programmer, herunder det omtalte yontoo. Men jeg synes stadig den har det med pludselig at køre langsommere for til sidst at gå helt i stå. Jeg har også taget et kig på systemprocesserne, men det ser ud til at det er explorer og stifinder der trækker de fleste ressourcer, ingen andre mystiske programmer. Jeg må overveje batteriskiftet, hvis problemet fortsætter!

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 11-12-12 23:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål