/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Poseløs støvsuger
Fra : pepsimax
Vist : 1031 gange
150 point
Dato : 01-12-12 19:57

Hej

Jeg skal have ny støvsuger og den skal være poseløs

den må max koste kr 4.000

hvilken vil i foreslå

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-12 21:49

Aldi har en lige nu.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-12-12 00:27

Den første, ALDI havde var nærmest værdiløs, men den skræmmer musene (og alle andre) væk med larmen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-12 01:37

Enhver støvsuger består af en luftpumpe og et filter.

Man kan lave et cyklonfilter, som tager det grove ud af luften, men der er også i de poseløse et fint filter af papir eller noget, som ligner. Det er nødvendigt for at de finere støvpartikler ikke bare skal blæses ud med afgangsluften. Dette fine filter er betydelig svæere at rense, end det er at skifte en pose.

Det er derfor meget nemmere og mer hygiejnisk med en posestøvsuger.

Folk der vil have poseløse ved ikke hvad det indebærer.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-12-12 09:55

har du en alm luftkompressor og kan blæses støv af udendørs uden at ophidse naboen ( rense HEPA filtret-mv ) er de billige helt brugbare-det er min personlige erfaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 10:26

Vi har haft en Dyson og da den gik i stykker ved suge-mundstykket skiftede vi den ud med en Elektrolux Twinclean

Dyson var meget besværlig at tømme.
Elektrolux er nem at tømme og så har den en selvrense funktion af dobbeltfiltrene.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-12-12 11:14

Citat
Elektrolux er nem at tømme og så har den en selvrense funktion af dobbeltfiltrene.

Hvor gør den af det som den renser ud af filterne ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 11:19

Citat
Hvor gør den af det som den renser ud af filterne

Jeg ved det ikke sikkert, men tror det suser over i tømmebeholderen.
Der er to filtre som skiftevis renser hinanden.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-12-12 15:18

Citat
Jeg ved det ikke sikkert, men tror det suser over i tømmebeholderen.
Der er to filtre som skiftevis renser hinanden.

Giver jeg ikke meget for, da begge dele ikke er muligt.

Filteret er til for de helt små partikler, og kan derfor ikke "flyttes over" i beholderen
Hvis det ene filter skal renser det andet, kommer den jo bare mere og mere.

Næ hvis nu det var meningen at man skulle stille den udenfor og så kører rense rutinen, som får puste det ud (altså udenfor), så kunne jeg se fornuften.

Personligt håber jeg stadigvæk de for løst sugestyrke problemet med Vandfilteret, da det er det bedst filter af dem alle.
Og bare skifte vand er ikke dyrt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 17:20

Jeg har ikke studeret vores støvsuger nok til at vide helt præcis, hvordan selvrensesystemet virker.
JegErHer - Kender du Elektrolux med twinclean, siden du ved at det ikke virker.

Men der sidder to cylindriske filtre som skal drejes rundt for rensning samtidig med at den selv starter og så byttes der plads med et enkelt håndtag, for endnu en rensning.................
slange hullet suger ikke samtidig.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 03-12-12 20:52

Hej igen

har i et foreslag til en støvsuger

mvh

Pepsimax

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 03-12-12 22:14

Ja - Elektrolux Twinclean

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 05-12-12 11:14

Jeg har en ven som besynger Dyson højt. De har børn og hund. Den er gammel og det er Dyson også - det var lige Dyson, jeg mente. Den blev sendt ind til eftersyn og kom tilbage som ny for få hundrede kroner. Sikkert en mulighed for dig...??

Mvh

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-12-12 05:15

Skal det være en støvsuger til et parcelhus, gård på landet, lejlighed eller hvad er dit behov.

En industristøvsuger med en lang ledning, så man kan suse rundt i huset uden, at tænke på at skifte stikkontakt konstant???

http://taenk.dk/node/22308

http://www.stoevsuger-shop.dk/stoevsuger-35/poseloes-stoevsuger-434/electrolux-zua-3830p-ultraactive-poseloes-1131.html

http://www.skiftselv.dk/blog/268/Spar-tid-og-penge-med-en-poseløs-støvsuger

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-12-12 11:22

Citat
JegErHer - Kender du Elektrolux med twinclean, siden du ved at det ikke virker.

Nej har ikke haft en TwinClean men har en Dyson 29DC, og har læst en del om Poserløse støvsugere og HEPA filter.
Hvis min Dyson står af vil det pt. nok være en TwinClean jeg købte, men jeg ville ikke brug Clean funktionen, men bare skifte over til det andet filter, så har jeg dobbelt så langtid til at skulle ud og puste/rense filterne udenfor.
Igen det som filteret holder tilbage kan ikke bare forsvinde, hvorfor indendørs selv clean givet jeg intet for, næ hvis nu den selv kunne rense udenfor, se så ville det ha stor værdi.

Men igen, lige så snart man kan få støvsuger med vand filter som har over 400W sugeevne, så er det hvad jeg køber næste gang. Vand er det bedste filter og billigste i længden.
(Ja pose støvsuger med HEPA tager måske en lille smule bedre end vand, men den smule er ikke prisen værd)

Så pepsimax, hvis du skal ha en i dag vil jeg som Eyvind går efter TwinClean, og også købe en adaptor, for Elektrolux (ligesom Dyson) er kendt for deres dumme speciel designet rør/mundstykker.
Plus håber du har en kompressor og mulighed for at rense filter udendørs, man ligger ikke mærke til den langsomt faldene sugestyrke og indendørs luft kvalitet, men med et ordenligt renset filter eller et nyt, så er det tydeligt.

http://stoevsugerposen.dk/stoevsugertilbehoer-84/diverse-tilbehoer-til-mundstykker-451/adapter-til-electrolux-teleskoproer-mundstykke-oval-til-rund-35-mm-7875.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-12-12 11:33

Men pepsimax,kan du leve med 310W sugeevne, så er denne en del bedre
http://www.aquafilter.dk/produkt/?cid=5&pid=12

Følg også link på siden ovenfor -> Hvorfor Vand Filter

Citat
Thomas Twin tilbageholder 99,999% støv og partikler, - hver gang.

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 17-12-12 08:50

Tak for svaret Eyvind.