/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ang. MS Outlook
Fra : dhl
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 04-06-03 18:21

Når jeg modtager via pop3 email konto i min outlook.
Bliver min dato/tid under sendt dateret efter hvornår jeg downloade min mail og ikke efter hvornår den reelt er sent, hvad kan grunden til dette være?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-06-03 23:47

det gør det fordi, sådan er serveren sat op, den registrere hvornår du henter dine mail....

men prøv at gå ind unde "vis" og vælg "sorter efter" og marker "modtaget"

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 07-06-03 21:40

Det er den samme dato der står under modtagert som sendet så dette gør ingen forskæld.
Under modtgaet kan jeg godt gå med til at der står dato for hvornår den er hentet, men under sendet bør datoen for afsendelsen stå.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-06-03 22:32

hvilken ver. af outlook har du, for når jeg henter til min indbakke, står der ikke noget om hvornår mailen til mig er sendt, kun hvornår min mail server har modtaget den...

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 08-06-03 00:17

Hej igen

Jeg har en Outlook 2000 privat som på firmaet.

Som tidliger nævt datoen for hvornår jeg har download den, står i både modtaget og sendet kolonnerne.

På min privat mail er der ikke noget problem der får jeg godt nok datoen for vornår en mail er sendet under kollone sendt og under modtaget datoen jeg hentede den ned fra serveren.

Man kan under menuen vis under aktuel visning hvælge vilke man ønsker at se.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 00:23

har du så tjekket at opsætningen er den samme både hos dig og hos dit firma......

og henter du din mail begge steder fra den samme mailserver, altså er dit hjemmenet det samme som firmaet..??

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 08-06-03 00:42

Hej jeg henter ikke min firma post privat.
Har ikke nogle adr. hos samme udbyder.
Så der må jeg være dig et svar skyligt dog er opsætningen ens udover mail serveren.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 00:49

det er som regel mailserveren der bestemmer hvordan og hvorledes de informationer om posten kommer, så mit bud er at de ikke køre ens......

Men er det et stort problem for dig, for ellers kan du jo ændre din mail, men hvis du har mange kontakter kan jeg godt se det kan blive lidt besværlig..

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 12-06-03 09:26

Nu har jeg prøvet at hente min firma mail privat her bliver datereingen korekt?
Den enste forskæld i min privat / firma opsætnig af Outlook er at jeg privat ikke benytter en exchange server som vi gør på firmaet den bliver brugt til internmail, kalender og kontaktperson.