/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Win 7 Optage på HD fra extern lydkilde
Fra : lukas2502
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 29-11-12 09:28

Det skulle være muligt at "optage" lyd fra ekstern lydkilde F.eks. Radio på harddisken, jeg kan høre den eksterne kilde via pc`ens højtaler, med hjælp af Realtek HD - lydkonfig.men jeg kan ikke finde ud af om det bliver optaget!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 09:42

Tror kun du kan justere lyden gennem Realtek, jeg kan ikke optage derfra
Hvis du vil optage lyd fra selve kortet, så prøv om du kan finde et godt program,
bare husk at alle lyde bliver optaget, så slå Windows lyde fra.
https://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&sclient=psy-ab&q=free+sound+recorder&oq=free+soun&gs_l=hp.1.2.0l4.2761.6443.0.9454.9.9.0.0.0.0.172.1264.0j9.9.0...0.0...1c.1.AbeNTSH3YNY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=4429b7761501e899&bpcl=38897761&biw=1008&bih=558

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-12 10:03

Denne her er nem, gratis og har alle de funktioner man har brug for!

Den kan optage, redigere og meget andet mht. til lyd!

http://audacity.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-11-12 10:06

Glemte lige!!!

Hvis du vil gemme dine lydfiler i MP# format, så skal LAME MP3 encoder også installeres!

Findes lidt ned på denne side; http://audacity.sourceforge.net/download/windows

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-11-12 10:13

Det er blandt andet nogen gamle bånd jeg vil redde lyden fra, og have dem på CD.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-12 12:06

Min favorit til den slagt er mp3directcut.
Det eneste særlige er at du skal indstille dit lydkort rigtigt. Vælg indgang direkte fra lydkortets linieindgang, som du har forbundet din båndafspiller

mp3directcut kan optage direkte i mp3 og i fin kvalitet, hvis du indstiller rigtigt og har en encoder . Den er med i nyere windows, ellers download lame , som dogvilelstar skriver.

Du kan også optage fra lydkortets mixerudgang, men så er det at du kan få andre computerlyde med, og kvaliteten bliver ikke bedre af at skulle 2 gange gennem lydkortet.

Mp3directcut er også god til at beskære overflødigt direkte i mp3 filer.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-11-12 18:29

Citat
Min favorit til den slagt er mp3directcut.
Det eneste særlige er at du skal indstille dit lydkort rigtigt. Vælg indgang direkte fra lydkortets linieindgang, som du har forbundet din båndafspiller

Hvor finder jeg mp3directcut, det jeg søger i første omgang er at lave en musikfil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-12 13:13

Ikke den du spørger efter lige nu, men jeg har prøvet den her til at optage fra casette bånd og den er OK selv om Audacity er bedre, den er ligesom Audacity gratis at hente og bruge:
http://www.mp3mymp3.com/

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 02-12-12 15:58

Tak for svaret dogvillestar.
Jeg fik først tid i dag til at afprøve Audacity, den er bare i orden.

Kommentar
Fra : dogvillestar