/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Center
Fra : fun2
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 28-11-12 13:48

Jeg kan se at o.v.n. har oprettet et tip om Windows 8 Media Center, jeg må have trådt ham over tæerne en gang, for jeg må ikke vurdere tippet. Det er sikkert fint at man kan få Windows Media Center gratis, men jeg håber at Microsoft har forbedret det, for de tidligere versioner har været stort set ubrugelige.

Hvis man står og skal bruge et Media Center, så installer xbmc, det virker og er gratis:
http://xbmc.org/

Point går til o.v.n. hvis han lige vil lægge en kommentar.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-11-12 14:16

jeg venter med win 8, der er åbenbart mange fejl/mangler/finurligheder med det
kan man bruge VLC

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-11-12 14:18

Det er Windows Media Center der er problemet, ikke Windows 8. Windows Media Center har aldrig fungeret.
VLC er et fint program til at vise film, men XBMC kan meget andet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-12 14:34

Citat
jeg må have trådt ham over tæerne en gang, for jeg må ikke vurdere tippet
måske jeg kan ikke huske hvornår eller hvorfor, så du er nu fjernet fra blacklisten.
VLC er ikke nogen Media Center som kan bruges sammen med smart TV så vidt jeg ved

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-12 14:36

Tippet er åbnet endnu så du kan bedømme.
Tak for tippet om XBMC den vil jeg studere nærmere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-12 14:53

Xbmc kan hentes og lægges på en pind, som så kan installeres på en anden pind.
Jeg lavede en til min søn, og for ikke den skulle lægge noget på harddiske blev den taget ud.
Den ser flot ud, men kan vist ikke køre netflix.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-11-12 15:01

Det ser ud til at der er nogen support for NetFlix i XBMC:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Flicks_-_Netflix_for_XBMC
Men det er vist ikke helt "modent" endnu, jeg har ikke prøvet det, kører netflix fra browseren.

Der findes et projekt der hedder openelec, det er en micro linux kerne med xbmc, så behøver man ikke andet:
http://openelec.tv/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-12 19:53

Citat
Der findes et projekt der hedder openelec, det er en micro linux kerne med xbmc, så behøver man ikke andet:
http://openelec.tv/

Det er den jeg benyttede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-12 20:43

OVN - jeg har været inde hos Microsoft og får måske sendt en key til Media center.
Men hvor er det lige du har hentet den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-12 03:16

Citat
Men hvor er det lige du har hentet den
inde i Windows 8 Tilføj funktioner, læs her hvordan man gør:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/feature-packs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-12 03:29

Jeg har lige afprøvet igen, du skal ikke skrive: tilføj funktioner i søgefeltet, det åbner muligheden: Slå Windows funktioner til eller fra.
du skal i stedet skrive: Føj funktioner til Windows 8 så kommer guiden og du kan indtaste din nyerhvervede gratis nøgle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-12 03:32

Min nye Philips smart TV gider ikke snakke med andre Media Centre på mit hjemmenetværk, end den fra Microsoft, godt at man kan få den gratis ovenpå den billige Windows 8 Pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-12 14:10

Så kommer jeg hertil..............hvad skal hakkes af ???????????
http://peecee.dk/upload/view/392858

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-12 01:12

Læs mit indlæg 29-11-12 03:29 du skal nemlig ikke søge som forklaret på Microsoft siden, jeg faldt tilfældigt over Føj funktioner til Windows 8 i gude indstilling, den mappe har du sikkert også oprettet, hvis du åbner gude indstillinger så rul ned og klik og nu skal du ikke købe en nøgle men bruge den du har fået pr. mail fra Microsoft, altså klik på: Har en nøgle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-12 09:20

OK - tak OVN...................nu venter jeg så lige på den kode fra Microsoft, og prøver.
Ja, den godmodige liste med valgmuligheder er ikke så tosset.

Fun2 - du må lige hænge en stjerne mere på OVN for en god henvisning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-12 13:22

Kontrolpanel - System og sikkerhed - Føj funktioner til Windows 8
Der kan i også finde muligheden for Media center når i har fået den gratis nøgle fra Microsoft
God weekend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-12 18:53

Super -

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 10-12-12 12:01

Vist på tide at få lukket, tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-12 01:00

Tak og undskyld din placering på den sorte liste, jeg kan slet ikke huske hvorfor du var havnet der