/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
SB med digital udgang
Fra : malkavien
Vist : 293 gange
50 point
Dato : 04-06-03 16:10

Hejsa kan de virkelig passe at man ikke kan bruge et optisk kabel til at tilslutte lydkortet med ens digitale anlæg? jeg har et kabel med toslink i den ene ende og minijack i den anden men det virker bare ikke når jeg forbinder anlæg og PC gennem den digitale udgang på lydkortet og den optiske indgang på anlægget :( kan dette virkelig være sandt?

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-06-03 19:10

det er et forkert kabel du bruger. 1. er dit anlæg beregnet til digital? 2. er det optisk eller kocial(ved ikke om det er stavet rigtigt.)? Der skal bruges special kabel i begge tilfælde.

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-06-03 19:13

du får iøvrigt ikke noget ud af at kører digital, det kan ikke høres, kun måles. Det er faktisk kun i prof. og DVD du kan få noget ud af det

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 06-07-03 02:31

Udover at du naturligvis skal have det rigtige kabel (Jeg gætter på at det skal være TOSLINK i begge ender uden at vide mere) og den rigtige driver til lydkortet, skal du naturligvis også sikre dig at lydkortet faktisk sender over den optiske udgang. Det kan kontrolleres i mixeren (oftest) - og samtidig skal dit anlæg indstilles til at spille fra den digitale indgang.

Såfremt dit anlæg kun understøtter COAX skal du finde den tilsvarende udgang på dit lydkort (Som jeg snart mangler at vide hvad hedder for at kunne hjælpe yderligere). Ofte har dit lydkort en COAX udgang på selve kortet og TOSLINK på et ekstra kort som er forbundet til det egentlige lydkort.

Du må iøvrigt FOR HIMLENS SKYLD aldrig sætte det almindelige jack-output til COAX-input. Vi leger med spændinger som kan smadre enhver PCI-bus her...

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 06-07-03 02:31

Udover at du naturligvis skal have det rigtige kabel (Jeg gætter på at det skal være TOSLINK i begge ender uden at vide mere) og den rigtige driver til lydkortet, skal du naturligvis også sikre dig at lydkortet faktisk sender over den optiske udgang. Det kan kontrolleres i mixeren (oftest) - og samtidig skal dit anlæg indstilles til at spille fra den digitale indgang.

Såfremt dit anlæg kun understøtter COAX skal du finde den tilsvarende udgang på dit lydkort (Som jeg snart mangler at vide hvad hedder for at kunne hjælpe yderligere). Ofte har dit lydkort en COAX udgang på selve kortet og TOSLINK på et ekstra kort som er forbundet til det egentlige lydkort.

Du må iøvrigt FOR HIMLENS SKYLD aldrig sætte det almindelige jack-output til COAX-input. Vi leger med spændinger som kan smadre enhver PCI-bus her...