/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fasan støtter kun på et ben
Fra : BilstrupV
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 25-11-12 15:13

Hvordan indfanger man en fasan, som er begyndt kun at støtte på et ben? Den kommer til foderplads i haven.

Mvh

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 16:52

http://www.bb-jagt.dk/

Den mand med størst erfaring inden for indfangning af udsætningsfugle, er uden tvivl ovenstående.
Ellers kan du anvende en mårfælde, hvor du indfodre fasanen og udløser med en snor.
Måske var en hurtig overførsel til en ovn/gryde det mest humane for fasanen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-11-12 18:36

Citat
Den mand med størst erfaring inden for indfangning af udsætningsfugle, er uden tvivl ovenstående.
Ellers kan du anvende en mårfælde, hvor du indfodre fasanen og udløser med en snor.
Måske var en hurtig overførsel til en ovn/gryde det mest humane for fasanen

Hvis den har en halt makker kunne nedenstående måske ha' interesse. Ellers halvere du bare.

Farseret fasan
INGREDIENSER ? pers/stk.
2 fasanhaner
1 lille svinemørbrad
75 g letrøget spæk,
375 g champignoner
3 skiver formfranskbrød (uden skorpe)
100 g smør
lidt salt og nykværnet peber,
1½ tsk. "fire krydderier"
1 helt æg,
ca. 1 dl. fløde (13%)
4-6 tynde skiver letrøget spæk,
1/4 liter vildtsky
3 dl creme fraiche
2 spsk. (strøgne) maizena

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 25-11-12 19:15

Jeg ser humoren og ironien i svarene!! Og de' ikk' så ring' endda.

Jeg er enig i, at en hurtig overførsel er humant.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 19:21

Æhæm!!!!
Jeg ligesom aner rødvin og fasan - motiveret af en fugls støtten sig til et ben. Inden den stakkels fugl nu ender i gryden, så må man da lige indskyde følgende:
Fugle har det altså med at sidde på et ben. Så fryser den kun halvt så meget - skulle jeg hilse at anføre. Samme behavior (så kan Ballehoff være med) ser man ofte hos australske indfødte - som ganske enkelt elsker at stå på et ben.
Men kan fasanen ikke gå på begge ben - så er det gryden. Velbekommen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 19:29

Hvis du kender en kanariefugleejer, hvor piphans ikke mere forsøder familiens behov for kultur, så kan du låne buret af ejeren. Du tager en pind (en halv boomerang) på 30 cm`s højde og stiller buret på skrå. Den ene ende af pinden skal forsynes med antydningen af et hak (dybde 2 - 3mm - så burets nederste tremme hviler i hakket. Til pinden binder du en nylonline (fiskesnøre) og sørger for at den holdes tæt ved jorden af et x-antal pinde. Når fasanen (fasanerne) er indenbords - så trækker du i snoren. Derefter kan huggeblok og økse anbefales - hvis naboerne skal holdes hen i manglende viden om din færden udi det jagtlige.
Som BW skriver det, så kan du altid ringe til Bent Ballegaard Knudsen. Hans telefonnummer finder du på den adresse, du fik af BW.
Ballegaard er ferm til at indfange agerhøns og vagtler. Endog meget ferm. et er nok bedst du ikke hilser fra undertegnede.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 19:31

. . . . og! Fugleburet skal naturligvis kunne rumme en eller flere fasaner.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 21:22

Min kære Bilstrup V.

Kan vi voldsomme selvcentrede MULTI-X´r så konkludere, at den bemeldte et bens fasan, nu kan betragte sig som at være en såkaldt " terminal fasan ", som kun kan tage et skridt af gangen og den "sorte gryde" venter ved tusmørke, mens den hamre løs på mejsekuglerne?. i al fredsommelighed

Du kan også sende den til gryden med dum dum kugler, de kan også købes hos Ballemanden.

MVH
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 22:13

Du kan selvfølgelig også ifører dig fuld feltmæssigt fodboldudstyr, og når kræet vender ryggen til, sætter du en glidende takling ind og rammer kalorius lige under knæet, med det regnvejr er glidende taklinger, et ganske glimrende våben mod et benede fugle, husk at gøre det således at du får mast den op imod en mur, til senere likvidering og kulinarisk nydelse.

Limpinde kan også bruges, her er Ballemanden´s ej at foretrække, da han kun bruger 60 sekunders lim, han fatter endnu ikke, hvorfor han har svært ved at slippe de limpinde igen, når han vil sætte dem op, og de aldrig giver fugle.

Hvis den flyver ind på ædepladsen kan du opstille en mindre mur, i den side hvor det halve landnings-ben mangler, den må da trække til en af siderne, når den mangler 50 % af landningsstellet, hermed har vi lavet vores egen form for birdstrike.

Ellers ring til team Nak og Æd, kattens værn, eller kontakt et medlem af MULTI-X. hvis alt andet kikser.
Ballemanden må ikke stå på et ben på en tilfrosset sø, når is-tykkelsen er under 23 cm. da han vil virke ligesom de største russiske isbryddere, som smider kølen op på isen og vrikker fra side til side. I ved den med stilet hælen og elfantfoden, Ballemanden vil nok mene, at elefanter har klove

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-11-12 08:44

Bemeldte Balledoof påstår ligeledes, i ramme alvor, at elefanternes afkom kaldes KID - men det kommer nok fra en usigelig trang og afhængighed af geder, som han er specialist i at nedlægge, helst ikke på afstande over mere end max. 4 meter !! Jeg har hørt han har skudt forbi på ca. 5 meters afstand, hvorefter han altid fanger og binder dem, så de står stille i skudøjeblikket !!
Fra en god bekendt i det østjyske område har jeg erfaret, at det Ballegårdske hjem ikke i år er blevet pyntet med julegejl og blinkende røde lygter - har han konverteret til en anden religion eller ???
Huset ser ubeboet ud, dog med lys i et lille vindue til hans kontor, som efter sigende ligger i hans garage/værksted, så mon ikke han sidder her bag skærmen og skriver sine fromme juleønsker ned ??

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-12-12 16:41

Har du fået fanget den famøse et-bens fasan, i såfald hvordan , og hvad blev dens videre skæbne er den stadig iblandt os

Mvh
BW

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 02-12-12 22:56

Det gevær, jeg har, kan (heldigvis) ikke skyde sine kugler fra sig, så jeg har "strakt gevær"...
Sagen må vist henlægges under kategorien: Uopklaret. Sååe jeg sletter den.
OG han lever endnu, og nok nærmest for ikke at tabe ansigt over for de tre damer - og vel også overfor sig selv - ja, så mener han sig i stand til at drive rundt med et par kolleger. Det går så måske til foråret begynder at krible.

Mvh

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-12-12 23:38

Altså Bilstrup, det er squ for svagt. Den etbenede skal aflives. Når sneen for alvor kommer, får den det svært - med mindre du sørger for at skrabe en korridor frem til et overdækket fodersted, hvor du kræser op med hvede og andre godbidder. Hvis den sidder fast i høj sne, så går den en kummerlig tid i møde.

Jeg har lige erfaret, at der i Ølsted - Hedensted Kommune i Midtjylland er funder agerhøns med tre ben - endda flere af slagsen. Nu går biologer i gang med at undersøge fænomenet, og allerede nu har man en mistanke om at agerhøneæg er blevet udsat for radioaktiv bestråling

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-12-12 10:20

Man kan vel næppe sige at sagen er uopklaret, nærmere ikke udført af spørgeren, efter disse glimrende løsnings modeller, som der er fremkommet her.
Du bør nok fodre hver dag vinteren igennem, hvis du regner med at "etben" skal nå en romance til foråret.
Grimme nyheder fra Ølsted kanten i

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-12-12 10:59

He, he - BW!!
Hvordan tror du en etbenet fasan kan parre sig med en høne???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-12-12 11:22

Elementært min kære Tonganeser, der får dem i trance, og laver en missionær

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-12-12 11:25

Citat
der

den

BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-12-12 11:30

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-12-12 17:09

De grimme nyheder fra Ølsted-kanten fortsætter !!

Jeg har hørt at HAN har frembragt agerhøns, men sgu' også vagtler, med tænder !!!!!!!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-12-12 22:07

Citat
Hvordan indfanger man en fasan, som er begyndt kun at støtte på et ben? Den kommer til foderplads i haven.
Nu skriver du; Er begyndt kun at støtte...osv.....

Er fasanen blevet rask? Det kunne jo være, at det var en forbigående skade den havde fået....Eller...hæ hæ hæ......smagte den godt.???
Coq au vin, som de skide fanskmænd kalder det.

Når konen og jeg spiller makkerwhist med vennerne, kan jeg heller ikke støtte på det ene ben dagen efter. Madammen sparker skide hårdt.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-12 11:16

Hvorledes går det med vores ven, den haltende kokke-mand.

Har han overlevet indtil nu, og "hakker" han stadigvæk på de andre kokke, som stadigvæk har deres maximale førlighed, tror du ikke bare, det er et gement trick har har tiltusket sig, for at få lidt sympati ømhed hos de kære høns til foråret.

På en skala fra 1 - 12,5 hvordan mener du så, at du er blevet betjent med besvarelsen af dit spørgsmål, fra MULTI-X teamét og vil du anbefale os, i andre svære situationer og vores problemløsnings modeller, til dine venner og andet godtfolk
Her i den søde juletid, et praktisk råd,- hvis du mangler kontakt med naboerne, så anskaf dig en flok halvtamme perlehøns, og en Påfugl samt tre Af-fugle

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-12-12 19:31

Ja det halter lidt med svarene.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-12-12 19:40

Glædelig Jul derude. Jeg har ædt alt, alt for meget - og har nu fået fat i magnesiaen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-12-12 20:47

Ja, glædelig jul derude.

Har alle fået hvad de har ønsket sig..?

Af ønskegaver fik jeg.

Slangevogn m/20 meter vandslange og dertil hørende en teleskop-kost. (Skal bla. bruges til solcellerne. Engang med tiden trænger de vel til en afvaskning)

En dejlig vindstopper (trøje)

2 stk fotografier af et meget meget meget elsket familiemedlem.

Plus mange andre dejlige -og sjove gaver.

Og for én gang skyld har jeg ikke overædt mig

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-12-12 21:11

Jeg fik en ny mobillos (DORO m/kamera, radio og hele svineriet) samt en lækker uldtrøje af hustruen + 2 pullovers af svigermor.
Af min ældste søn fik jeg et par meget lækre jagtstrømper (Härkila) som holder længere end andre mærker, jeg har prøvet. Hustruen og jeg fik samtidig 2 billetter til en biografforestilling - af samme givere.
Jeg fik også en ZIPPO håndvarmer af sønnikken, og den er pragtfuld at varme hænderne på.

Nu mangler jeg bare Yetien, men den får jeg først den 4. januar. Den er dejlig firkantet, næsten som ejeren.

Mvh.
Tonganeseren

Håber på snarlig "forløsning".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-12-12 21:34

Citat
Håber på snarlig "forløsning".
Spænd dig godt fast til kummen - hvis det er umuligt, så tag en cykelhjem - model Poul Nyrup på hovedet, det gør nemlig nas at støde hovedet mod loftet.

Godt tur opad.

Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-12-12 18:53

En rigtig stor julehilsen skal også lyde herfra.

Til Tonganeseren er der kun at sige, at din selvforskyldte plage kan og bør kureres med udkøgte ris med kyllingebryst, uden kryderier af nogen art og dertil kogt, koldt vand - så vil din mave i løbet af 4-5 dage igen virke normalt !!
Det er iøvrigt samme kur din hund måtte igennem da den var hvalp og havde "gennemgang" for fuld musik !! Det hjalp jo dengang - så jo før du starter, jo før kan du virke normalt igen, sandsynligvis til nytårsaften ??(Hvis du er heldig)

Du skulle jo nødigt ende på hospital for at få en balong-udvidelse, som Balledrengen staver til ballon !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-12-12 20:26

Det går lidt bedre nu - efter nogle magnesiatabletter. Jeg forstår det bare ikke. År efter år æder man sindsygt juleaften, med samme resultat. Første juledag stod den på biksemad af anderesterne - for lige at bane vejen for 2. juledags frokost, hvor familien var inviteret til julefrokost. Jeg skyndte mig at hive et par røde indenbords, så sildene fik noget at svømme i, og derudover holdt jeg lidt igen med kun en halv liter god øl. For lige at få det til at glide, snuppede jeg tre magnesia`er, og så håber jeg på en fornuftig udgang på problemerne. Desværre forgreb jeg mig på det røgede dyrekød - noget som nok forhindrer en hurtig bedring.
Mon ikke varmluftballonen blev opfundet af en grovæder med hang til fedt fjerkræ og rødvin?

Nu har hunden ikke haft samme problem som tidligere, men kuren med ris og kylling var fremragende, og da både konen og jeg holder af risretter m/kyvling, så holdes hundens mave i orden. Den står nok på ris m/kyvling i morgen, når konen har været på udsalg.

Vidste I i øvrigt, at lændesmerter ofte hænger sammen med tyktarmsproblemer? Det hænger sammen med at ligamenterne bliver overbelastet og starter smerterne yderst i højre lænd.

Mvh.
Tonganeseren
Balongskipper

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-12-12 08:53

Kære Tonganeser.

Det er sgu' da også helt uforståeligt, at du, med din ringe madindtagelse, skulle plages med peristal-tik-problemer !!!

Vidste I i øvrigt, at lændesmerter ofte hænger sammen med tyktarmsproblemer? Det hænger sammen med at ligamenterne bliver overbelastet og starter smerterne yderst i højre lænd.

Det kan sandeligen også være nyreproblemer, som f.eks. nyresten/grus !!

Jeg vil ønske alle glade jægere et rigtigt godt nytår - pas på med de lange balong-rejser - tag hellere kanen !

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-12 14:34

Nyresten?
Så kan jeg synge, danse, spille guitar med tilføjelse af intern rytmesektion.

Mvh.
Tonganeseren

Stud (udnævnt af hustruen)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-12 16:52

Læs her, hvad Balledrengen har beriget DJ-debatten med

Citat
Året er ved at rende ud. Tid til at tænke og se lidt tilbage på debatten her. Den var til tider "høj og skinger" var i alle tilfælde masiv og godt besøgt lige indtil kongressen og "formandsvalget". Derefter røg gassen af ballongen. Enkelte debattører smækkede endda med døren og meddelte, at de aldrig ville vende tilbage, at de så alle på nær en er kommet listende tilbage fortæller jo blot hvor seriøse de er.

Eller skal vi anskue fænomenet på en helt anden måde?

Tordensskjolds soldater. Det er hvad der er tale om. De selv samme mennesker, som vi altid ser på møderne rundt omkring, så man næsten skulle tro, at de holder mere af foreningslivet end at gå på jagt. Fint nok, hvis de så blot var ildsjæle, som virkelig brændte for sagen, men det kan man bestemt ikke se ud af de sager de har rejst her i debatten.

Allerede da jeg sagde ja til en tillidspost i Danmarks Jægerforbund.

Startede jeg med, at stille spørgsmålet: Hvor demokratisk er Danmarks Jægerforbund egentlig? Jo flere gange jeg har stillet spørgsmålet. Jo mere har jeg oplevet hvor udemokratisk foreningen i grunden er. Det er der en god forklaring på: Dengang da nepotismen var fremherskende. Det der blev kaldt forbundskrisen. Var det især det økonomiske aspekt, som hurtig blev det fremherskende. Skuden skulle først og fremmes rettes op økonomisk og det kan man sige at O.R.J. virkelig formåede, men man glemte det demokratiske, selv om det var oppe og vende allerede i 2007.

En forening kan ikke være demokratisk, hvis medlemmerne har mulighed for at afgive mere end EN stemme! Sådan er det i dag.

Tordensskjoldssoldater kan rejse rundt i hele landet og få indflydelse, blot de har et ekstra medlemskab, som typisk koster 60 kr. - men det er der da ingen, der vil benytte sig af?

Jo desværre. Det så vi et eksempel på i det forgangene år. at de der så benyttede sig af det, så ikke tænkte så langt eller forudså, at det "kunstige" flertal, som de havde skabt også skulle være rodfæstet i den JKF, som de tog magten over for at kunne fungerer, det glemte de og det har virkelig været en "hemsko" for samarbejdet i den pågældende JKF og det er brænd ærgeligt.

Derfor er min bøn til C.L.C. og den nye hovedbestyrelse. Få nu rettet love og vedtægter, så de bliver tidsvarende og demokratiske:

EN MAND EN STEMME. Økonomien er der jo styr på!

Vi ønsker vel alle, jeg gør bestemt, at "dit skib" C.L.C. må sejle støt og roligt. Få derfor styr på love og mandskab så alle ved hvad de har at rette sig efter og hvor skibet skal sejle hen - for der er altså forskel på, at sejle!

Undskyld KH - men nogle har altså nattevagt ind imellem.

Glædelig Jul og godt nytår.

Bent Ballegaard.

Hold da kæft, idioten er jo en skændsel for samtlige jægere i danmark.

Mvh.
Tommy.

Godt nytår til alle

Annuller spørgsmålet
Fra : BilstrupV

Dato : 27-12-12 17:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål