/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Julekalendergaver til voksner
Fra : supermusen
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 25-11-12 13:37

Hej allesammen,
Jeg har lyst til at lave en pakkekalender med gaver til mine forældre. Min mor skal have gaver de lige dage i måneden, og min far skal have de ulige. Jeg forestiller mig at lægge pakkerne i en stor kurv.
Det er ikke så svært at finde på noget til min mor.

Hun får:
servietter
servietringe (hjemmelavede)
små lys manchetter
en læbepomade
en lille kalender for 2013
en håndlotion
neglelak
hjemmesyet forklæde

Jeg mangler idéer til de resterende gaver og især dem til min far, synes jeg er svære. Har I ikke nogle supergode idéer til de sidste gaver?

Knuz
Supermusen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-12 13:44

Til Far:
En rød ferrrari
80" TV
Parabol med alle programmer
Et stort knuz

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-11-12 14:01

Hvis du er dygtig til håndarbejde, så strik et par sokker til ham
eller en hue?
Eller sy et forklæde til ham også

og eller giv ham vatpinde, læbepomade, en lille flaske gammel dansk eller underberg?

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-12 14:10

Mor:
evt. frøposer hvis de har en have
Hårpynt
lækre krydderier

Far:
Et blad - Motor eller bilen og båden eller lign
drypholder til vinflasker
raflebæger
God the eller kaffebønner
Chokolade
Pebermyntepastiller
eller Lakrids
glasbakker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-11-12 15:53

Til mor.
Alufælge til Mazdaen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-11-12 16:02

Citat
Alufælge til Mazdaen.

vi nærmer os vinter og de kan ikke tåle salt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-12 18:01

Kik evt. i Søstrene Grene og Tiger, Bog og Idé og andre steder med alskens ting og sager.

Karklude
Kuglepen
Skuresvampe
Dåse med hjemmebagte småkager
Kryds&Tværser
Ugeblad
Hjemmebag til fryseren
Sillicone-ting til køkkenet
Hyacint glas med løg
Stearinlys

knuz

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-12 07:53

Far: Et klippekort du selv designer fx vask af bil, havearbejde,
Hvis han har nogle skavanker kunne du give ham et gave kort til massage eller akupunktør der er tit halv pris på "Megarabat", DagensBedste " og "Groupon"

Du kan også få nogle ideer ved at kikke på Miniinthebox de er herre billige og der er mange ting
Fx et sejt ur til under 80 kr http://www.miniinthebox.com/da/herre-ure_c4818
En t-shirt med lyd : http://www.miniinthebox.com/da/led-troejer_c3173
En kop der ligner en kameralinse eller et glas der ligner et kranie :http://www.miniinthebox.com/da/sjove-koppe-og-flasker_c4974

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-12 07:57

Her er også nogle sjove gaver, hvid du tør :http://www.humoershoppen.dk/sjove-gaver-og-jokes/fraekke-gaver/
De vil da nok synes det er sjovt.

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 26-11-12 08:18

Tusind tak allesammen for alle de mange gode forslag.

Jeg tror, jeg ender med, at de resterende gaver indeholder:

Til min far:

Suduko
Kvajeblæk
Kuglepen
Miniflaske Underberg
Duft
Kam
Forklæde (det må jeg kunne nå at lave - og ellers finder jeg på noget andet her - måske en sukkergris)
Glasbakker
Lakridser
Drypholder til vinflasker
En sjov lille træ-tingest (logikopgave)
En pose med gløgg-krydderier

Til min mor:

Karsefrøpose
Krydderipose
Duft
Lakridspulver (med opskrifter )

Jeg er sikker på, at ferrarien ville vække lykke, men den er jo alt for stor til at man lige kan pakke den ind og lægge i julesokken

Glædelig december, når I når dertil

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 26-11-12 08:19

Tak for svaret smuller54. Det var nogle rigtig gode idéer.

Knuz fra
Supermusen