/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern Harddisk USB
Fra : axelbjarne
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 25-11-12 09:59

Jeg har tilsluttet en ekstern Harddisk, som hedder Maxtor OneTouch USB Device, som jeg ikke kan få øje på, i det tilfælde, jeg vil lagre hele Windows Vista på, som backup...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-12 10:10

Kan du se den her:
Start - højreklik på denne computer/afminister - diskhåndtering,

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-12 10:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-12 10:59

Med mindre din Maxtor OneTouch har et indbygget program til backup - så kan du ikke uden videre lave backup af hele Vista.
Men du kan lave backup af dine filer og dokumenter................men ikke programmer.

Jeg kan ikke huske om Vista har eget program til total backup.

Normalt sættes USB pendrive og harddiske til efter at computeren er startet.

Når USB drevet bliver siddende kan det godt genkendes efter genstart / nedlukning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-12 11:07

Bruger du et program til at finde disken? ikke alle backup programmer godkender en usb lagerenhed

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-12 12:09

Når man køber en ny harddisk er den som regel enten uformatteret eller dosformatteret. Det giver ikke mulighed for filer over 2 eller 4 GB. Hvis du vil lave fuld backup kræver det større filer. start med at omformattere disken til ntfs format. Så går det nok bagefter.
Det hele afhænger lidt af hvilket backupprogram man bruger.
Jeg sværger til det ,der er indbygget i windows. Husk også at fremstille bootbare start cd/dvd. Eller kan du ikke komme igang med geninstallation efter et totalhavarii af en harddisk.

Bare kopiering af filer duer ikke til geninstallation af systemet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-11-12 09:09

Ja der er jo mange måder at gøre dette på.
Men føret til basic, ser du disken i Computer ??
Så ville jeg nu gemme alt mit arbejde på en ny partion, og lavve backup af det.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-12-12 08:48

Tak for svaret mig-selv.