|
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 15:06 |
|
mikroskopiske revner i strømfordelerdæksel, + kul der sidder fast
og samme med tændrørskabler, + evt for meget modstand, (i kablerne)
hvis det er gl. kul-kabler, så smid dem a H...... til,
+ fugt,
men det har Mekanikeren måske undersøgt,.. ?
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 15:13 |
|
Citat og til tider kommer der et knald i udstødningen |
især den der,.. kunne tyde på noget overgang i tændkablerne,
prøv at kikke ned i motorrummet når det er mørkt,
og se efter blå / orange-røde gnister omkring de nævnte dele, (krybestrøm)
nå,.... nu får jeg nok en rettelse fra,... @Transformator,...
det har sikkert en finere betegnelse,..
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 15:55 |
|
nå da da,.. ja det er der på flere biler,
men derfor kan der sagtens være overgang,.. evt. dårlig stelforbindelse o.lign.
har den ellers bare kørt almindelig i den sidste tid,.. uden de store forandringer, ?
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 16:08 |
|
man kunne jo spørge om Mekanikeren har målt tændingsanlæget ud ved samme lejlghed, ?
jo flere oplysninger du kommer med, des lettere er det at spore fejlen,
også for top-professionelle,
har du ikke fået en udskrift med hvilke fejlkoder der er fundet, i forbindelse med udmålingen,. ?
| |
| Kommentar Fra : edison |
Dato : 24-11-12 16:20 |
|
der var 2 fejl
Grundjustering af gasspjæld. rettet og justeret.
co2. altså forurening. fejl ikke fundet. så har nu monteret ny lamdasonde og luftmængdemåler,
men den er så ikke tested siden, han holder jo weekend.
men den hakker stadig, og glemte at sige når den er kold køre den fint, men varm hakke hakke, og en bagskid i udstødningen
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 16:28 |
|
så,.. ingen fejlkode, ?
når du kender fejlkoden, kan du se hvor fejlen er, og læse om andres erfaring med samme fejlkode :
http://engine-codes.com/make/volkswagen
fx fejlkode P0010
http://engine-codes.com/p0010_volkswagen.html
Possible causes
- Dirty engine oil
- Low engine oil level
- Camshaft Position Actuator Circuit is open or shorted
- Camshaft Position Actuator Circuit poor electrical connection
- Faulty Camshaft Actuator
Symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 16:47 |
|
Kode der var 2 fejl
Grundjustering af gasspjæld. rettet og justeret. |
det er lidt svært at se hvordan det kan få en hakkende motor til at køre jævnt, !
men så fik han vel penge for - det,
- for stor co2 udledning kan også skyldes dårlig forbrænding / tænding,
som igen kan have flere årsager,
på nogle (af de billige) OBD tester kan man teste hver cylinder,
om de har samme ydelse. (en OBD tester kan bruges mange gange, og til mange andre mærker)
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 17:05 |
|
Citat glemte at sige når den er kold køre den fint, |
Mmm du havde udskiftet luftmængdemåleren, med en der er OK, ikk' ?
meget sod i udstødningen kan i værste fald også skyldes knækkede eller utætte olie / stempelringe,
hvad med en kompressionstest,.. ?
| |
| Kommentar Fra : edison |
Dato : 24-11-12 17:14 |
|
luftmængdemåler, spritny.
som sagt tidligere når motoren koldstarte, og jeg køre no problemos, MEN når den er varm hak hak
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-11-12 17:32 |
|
Citat luftmængdemåler, spritny. |
ja, men det er ikke altid nogen garanti for den virker,
tilslutningen, + relæ og comp. skal også være ok.
men der er mange andre fejlmuligheder,
derfor,... få den udskrift / fejlkode fra din mekaniker,
du har vel betalt for den. !
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 25-11-12 01:40 |
|
Oplysningerne er få så det kan kun blive gæt.
Få kontrolleret ventilspillerum.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|