/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tobak og tobak
Fra : mig-selv
Vist : 868 gange
10 point
Dato : 23-11-12 23:41

Var der ikke engang Dansk tobak var fri for alle og umulige tilsætnings stoffer som EU siger der skal være tilstede, for at kalde en smøg, en SMØG
Mig bekendt, findes der mere Nicotin i en smøg, end i selve planten det kommer fra, men ret mig?
samt skidtet skal også smage af noget andet end det var tiltænkt = perbermynte.
Det sidste, der er blevet tilføjet er en selv slukkenede tråd, gad vide hvad den er lavet af?
Sidst jeg røg en sådan pakke færdige smøger, røg gløden ud, og ned mellem min stol og mig, og så lå den ellers bare der og ulmede en ½ times tid, til stor fare for mig, men den druknede i det plast-gummi der var i stolens sæde.

HOST

Og vi rygere har det hårdt, med både det ene og andet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-11-12 00:25

Det er sandelig godt man er sluppet af med den vane, det er jo livsfarligt at ryge...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-11-12 08:21

Ja det var da godt, nu skal han bare bekymre sig om alle de andre ting der slår ham ihjel, ved han at det er farlig at trække vejeret?
Eller at gå en tur?
Hvad er det med os mennesker tror i at i kan løbe fra døden?
Samtidig holder vi bag en lastbil og indånder røgen fra den af.
Det er helt iorden at folk holder op med at ryge, men kan i ikke gøre det i stilhed?
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-12 08:58

Citat
Og vi rygere har det hårdt, med både det ene og andet.

Ja - det er også hårdt (og kan være usundt) at ARBEJDE.....

Måske man burde forbyde det

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-11-12 09:48

Bare lige for at rette en enkelt misforståelse, nikotin optræder KUN i tobaksplanten, de ting der bliver tilsat er forskellige stoffer, som skal øge effekten, det er ikke nikotin der tilsættes

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-11-12 12:25

Det er da godt vi har de radikale hvad skulle vi ellers tale om?
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-12 12:29

Citat
hvad skulle vi ellers tale om?

Vejret

PS....

Det er garanteret den tidligere regerings SKYLD

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-11-12 15:11

Citat
Det er garanteret den tidligere regerings SKYLD

Ja,og de tillod sig endvidere at gøre brug af en handicappet chauffør..........sikke noget svineri.

Men det har vores omsorgsfulde Socialminister Karin Hækkerup,heldigvis fået sat et stopper for.
Der er vel grænser for hvilket skravl,man kan bruge i en rød regering.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1870980.ece

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-11-12 17:14

Du har ret refi, vi kunne tale om vejeret og selvfølge er det den tider-lige regerings skyld hvem skulle det ellers være.
Der er bare et problem den regering vi havde før og den vi har nu ved ikke hvad vi skal gøre ved problemerne, men en ting er helt sikker og det er at jeg vil aldrig nogensinde stemme på nogen af disse tåber.
Så kan de jo se hvor de vil få et flertal fra til den tid, dette er sku sidste gang jeg støtter nogen af dem.
Desuden skal bankerne betale de skattepenge tilbage til skatteyderne som de har lånt og prøv at se om de har lånt nogen af disse penge til andre som kan sætte dem i gode forretningerne, det har de ikke.
Efter min mening skulle de banker der er i knibe aldrig have haft hjælp de skulle simpelhen gå nedenom og hjem i stedet for at tigge om hjælp.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-12 17:18

Citat
Så kan de jo se hvor de vil få et flertal fra til den tid

Tror nu nok de begge kan tåle den ene stemme

Citat
Efter min mening skulle de banker der er i knibe

Der er såmænd ingen af dem der er i knibe - kniben for flere af dem skyldes lovgivningen

Penge har de nok af

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 10 point
Dato : 25-11-12 11:50

Nu tænder jeg min Cecil!

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-12 21:25

Går ud fra du mener det? med en Cecil
det eneste jeg kunne fnde af en ryger.

Og så er der snart VALG igen, og vi stemmer som man får besked på? af andre herinde

Men gad vide hvorfor der egentlig skal TILFØRES en eller´s god plante/ smøg/ cigar
noget den ikke havde i forvejen = smag og tilsætnings stoffer.

Sikkert en en del at gøre med EU, røgen skal se ens ud i den en side af Verden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-11-12 22:09

Jeg har røget røde cecil siden jeg var 17, har ikke planer om at stoppe

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-12 09:47

Citat
Jeg har røget røde cecil siden jeg var 17, har ikke planer om at stoppe

Har aldrig kunnet li`dette hersens filter.Har derimod røget tonsvis af de grønne.Men de er også nærmest ødelagt,her i nyere tid. Smager ikke som i gamle dage.(EU)

Så nu er det kun piben og "Mixture".Mac Barens den gode. Har røget den,siden den kom frem. Ca. 60-61.

M.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-11-12 20:33

Min far røg de grønne.
En kort overgang prøvede jeg uden filter, både blå scotsman og grønne cecil, men det er sgu ikke til at have hængende i mundvigen uden jeg får dem ødelagt og/eller tobak i munden

I tresserne var jeg så slet ikke født endnu, jeg er fra 1980