/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af 1970-loft
Fra : Guild
Vist : 502 gange
300 point
Dato : 23-11-12 21:00

Har fået opgaven:

Min bedste ven har et hus bygget i 1970-erne. Lofterne er beklædt med noget 3 mm plademateriale, som måske er oliebehandlet. Det synes som felter på ca 20 x 60 cm med synlige "spor" (som de gamle gipsplader)

Spørgsmål: Hvordan kan dette blive hvidt ?

1. Har en ide med at bruge grundrens
2. Herefter at ifylde akryl i "sporene"
3. Måske prime
4. Og så male med loftmaling

Jeg er "normalt" en rigtig god "Gør-det-selv", men har ikke været ude i samme situation før .. derfor dette spørgsmål til alle i super-eksperter !

/Pg

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-12 21:15

sæt nye gipsplader op, så det kommer til at ligne et gammeldags pudset loft. Det er ikke så svært, og så giver det et pænt resultat.

http://www.bolius.dk/alt-om/vaegge-og-lofter/artikel/gipslofter/

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 23-11-12 23:14

Glem alt om at gøre det til et glat loft. Der er en håbløs opgave at spartle sporene ud. Men male hvidt er da en mulighed uanset. Gipslofterne er også en mulighed, men der skal nok forskalles, dvs ned med lister og evt flytte højtplacerede lampeudtag.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-11-12 23:41

Grundrens og priming lyder fint. At fylde sporene vil ikke give noget pænt medmindre det bliver fuldspartlet bagefter.