/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre /kopiere!!!
Fra : kammanoerup
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 23-11-12 14:17

Min pc er ved at være færdig- har bestilt en ny, men for at redde hvad reddes kan vil jeg gerne kopiere nogle mapper og andre små ting til CD'r! (recordable)
Det kan jeg bare ikke finde ud af
Jeg har forsøgt mange gange uden held !
Der må da være nogen , der vil skære det ud i pap for mig !
Please -

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 23-11-12 14:17

Kom lige til at tænke på at jeg kører XP!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 14:19

Hent programmet
http://cdburnerxp.se/
træk filerne over i programmet og brænd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 14:21

Citat
træk filerne over i programmet og brænd

Kan ikke lige huske om træk og slip virker.
Ellers lav en mappe på skrivebordet og saml alt hvad du vil gemme
og brænd med CD Burner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 14:22

Ellers ville det være nemmere med en USB pind

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 14:50

Citat
Ellers ville det være nemmere med en USB pind

Nemlig!

Min brænder dur ikke længere. Skyldes nok rigeligt tobaksrøg.Har ellers brændt mange cd`er.

Men det er meget nemmere,med USB. Samtidig har USB`en den kæmpe fordel,at du kan slette/redigere efter behov/lyst.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 15:00

Citat
at jeg kører XP!

XP har en indbygget funktion til filøverførelse/r, prøv at se i START menu´en under
tilbehør - systemværktøj, mener også at den automatisk brænder de filer du vælger

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-11-12 15:10

Du kan også oprette en konto i Dropbox, det er gratis indtil 5 gigabite. www.dropbox.com

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-12 15:25

Har du et brænder program på computeren?
Der kan hentes og installeres flere forskellige gratis brænder programmer
Windows XP kan også brænde en data CD uden ekstra programmer, marker den eller de mapper du vil brænde og højre klik, vælg Send til og klik på dit brænder drevs navn, der kommer en ikon nede ved uret til højre som du kan åbne og se hvad og hvor meget du har som venter på at blive brændt på CD eller DVD, du kan også åbne brænder drevet fra Denne computer, dobbelt klik på brænder drevet og så åbner en mappe som du kan trække mapper og filer over i, når drevet fyldt ca. 700 MB på en CD så klikker du på Brænd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-12 15:29

Har du meget i de mapper som du vil bevare? Så vil forslaget med et eksternt usb drev være at foretrække i stedet for flere CDer, de små usb hukommelses stik koster ikke ret meget og du kan trække filer over i drevet når du har tilsluttet din nye usb drev

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 23-11-12 16:21

Tak OVN du er en perle!
Jeg humper mig lidt igennem, men tror jeg kan lære det!
Det er lidt kirkebøger og folketællinger

Jeg HAR købt en extern harddisk (hedder det vist) men tør ikke rigtig gi' mig i kast med den venter til der kommer en kyndig i min nærhed !

Jeg havde tænkt mig at bruge den til billeder o.lign.

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 23-11-12 16:23

Tak for svaret o.v.n..

Skønt