/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tekst til tilbagebetalingserklæring.
Fra : vedikkealt
Vist : 990 gange
500 point
Dato : 22-11-12 22:11

Hej med jer

Er der nogen her der har styr på, hvad man skriver i en tilbagebetalingserklæring.

Jeg havde håbet, at der var en skabelon på skat.dk - men det kan jeg ikke se.

Nogen her der selv har underskrevet en sådan ?, og dermed kender teksten i en sådan ?

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-12 22:30

Du kan vel bare skrive - vedr. personnummer - tilbagebetaling af skat for perioden xxxx, de har nok ikke lyst til en længere roman, personnummeret fortæller det hele

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-11-12 22:31

Mon dette kunne være hvad du søger: http://www.kandu.dk/spg68172.aspx

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-11-12 22:41

# lgs

Det var desværrer ikke løsningen på mit spørgsmål.

Men tak for indsatsen

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-11-12 22:46

# Nordsted1

Den tekst jeg søger, er teksten der står på en tilbagebetalingserklæring, når man bruger en gulpladebil privat.

Den attest som friholder chefen for at betale afgifter / moms af en gulpladebil, som en ansat er blevet knaldet for at køre i privat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-12 22:58

Til andre der søger.... det må være via denne side

http://www.tax.dk/pjecer/firmabil.htm

Men jeg er på vej i seng.... go' jagt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-11-12 23:26

# Nordsted1

Jeg kan ikke se det jeg søger, på den side du linker til.

Jeg søger selve teksten, der står på sådan en erklæring, for den skal jo også være retsgyldig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-12 07:53

Jeg tror ikke, der findes en fast skabelon til brug for tilbagebetaling ved privat brug af gulpladebil. Det er sikkert noget, som arbejdsgiveren selv formulerer.

Hos Arbejdsgiverorganisationen Tekniq anbefaler man tilsyneladende at benytte en sådan erklæring, så måske kan de fortælle dig mere om, hvad der normalt skal stå i en sådan. Selv om du ikke er medlem, så kan det være de hjælper dig alligevel med et enkelt spørgsmål som dette?

www.tekniq.dk

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 23-11-12 08:00

Jeg er ikke jurist, men gætter på at der står noget, der minder om dette:

Du er forpligtet til at føre kørebog. Du må ikke benytte bilen til privat brug. I tilfælde af at du gribes i privat kørsel i virksomhedens bil, er du forpligtet til at tilbagebetale en hver udgift virksomheden måtte have i den forbindelse. Overtrædelse af aftalen vil endvidere føre til øjeblikkelig bortvisning.

men det er bedre at få fat i en jurist, så du er sikker på, at du ikke får problemer med ordlyden.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-11-12 09:54

Sådan en attest findes ikke.

Når en ansat er blevet taget i privat kørsel i en gulpladebil vanker der en bøde og et krav fra SKAT på afgift.

Længere er den historie.

Hvad er det du vil tilbagebetale?
Du kan da ikke tilbagebetale noget du ikke har betalt.
Alle de attester SKAT har findes på deres hjemmeside.

hawaii7

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-12 12:30

Citat
Sådan en attest findes ikke.

Nej ikke som en officiel attest fra SKAT, men derfor kan man som medarbejder godt skrive under på en erklæring for at sikre virksomheden mod at skulle betale moms. Jeg er så bare ikke helt sikker på, hvordan sådan en skal formuleres, og om der er ændret på reglerne inden for de seneste år.

Se mere her:

http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/gulplade-bilister-skal-til-lommerne

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-11-12 22:25

# pifo

tekniq har ikke en sådan standart tekst, de foreslog jeg skulle google

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-11-12 07:32

Så må jeg nok til at lede et andet sted, for der er angiveligt ingen her på Kandu, der har underskrevet en sådan, og det kan åbenbart heller ikke Googles

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-11-12 07:45

Jeg tror ikke, det koster alverden at få en jurist til at skrive de 2-3 linier der skal indføres i ansættelseskontrakten. Som jeg skrev tidligere, så skal teksten indeholde nogenlunde det, jeg skrev. Det er også muligt at en revisor kan hjælpe.

Alternativt kan du jo være lidt fræk og ringe til andre virksomheder som du måske kender og spørge dem, hvad de skriver?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-11-12 11:01

# pifo

Når teksten bliver fundet / skrevet, så skriver jeg lige en kopi af teksten ind her, hvilket vil sige, at jeg ikke lukker tråden, før da

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-11-12 13:20

Det er en god idé, vedikkealt Så får andre glæde af det også.

God søndag!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-12-12 23:03

Nu har jeg så fået teksten til sådan en erklæring, som jeg har skrevet ind her...

http://kandu.dk/TipHist.aspx?tid=22193

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-12 06:58

Sådan!

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-12-12 23:31

Tak for svaret pifo, og tak for god deltagelse.

Nu er teksten så på plads, faktisk sjældent, at der er noget man ikke kan slå op på nettet, ved at google.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-12-12 06:20

Citat
Nu er teksten så på plads, faktisk sjældent, at der er noget man ikke kan slå op på nettet, ved at google.

Men nu kan man så