/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilke udbydere understøtter GRE? Ikke o~
Fra : leifnel
Vist : 914 gange
50 point
Dato : 29-11-01 23:19

Hvilke udbydereunderstøtter GRE?
Der er ingen problemer med at køre vpn, pptp over protokol 47, gre via TDC.
Derimod fungerer det ikke for en, der kører adsl via Orange; iflg ham siger supporten, at de ikke understøtter GRE.

Hvordan er det med de andre?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-11-01 00:26

Øhhh
Hvad er GRE ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-11-01 00:36

gre er
Generic Routing Encapsulation;
i virkeligheden blot almindelige IP-pakker, der får en ekstra header på. Fordelen er at man kan route fx interne netværksadresser gennem en VPN-tunnel mellem to offentlige IP net.

IP trafik med protokol-type 47. Anvendes som transport-protokol, til at transportere data via en IP forbindelse, ofte i forbindelse med VPN-trafik.
fx benytter Microsoft's PPTP-protokol (Peer-to-peer Tunelleling) GRE som transport-protokol.

GRE er ikke en Internet- standard
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-11-01 00:40

Tusinde tak briani ,---takker for oplysningen
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-12-01 15:15

On Thu, 29 Nov 2001 22:18:56 GMT, leifnel wrote:
> Hvilke udbydereunderstøtter GRE?
> Der er ingen problemer med at køre vpn, pptp over protokol 47, gre via
> TDC.
> Derimod fungerer det ikke for en, der kører adsl via Orange; iflg ham
> siger supporten, at de ikke understøtter GRE.
>
> Hvordan er det med de andre?

Dem som laver NAT kan normalt ikke håndtere GRE.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-12-01 19:58

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> wrote in message
news:7pyN7.194$z4.37437@news000.worldonline.dk...
> Hvilke udbydereunderstøtter GRE?
> Der er ingen problemer med at køre vpn, pptp over protokol 47, gre via
> TDC.
> Derimod fungerer det ikke for en, der kører adsl via Orange; iflg ham
> siger supporten, at de ikke understøtter GRE.
>
> Hvordan er det med de andre?

Hvad mener du ?, hvis det er pga. routeren kan det godt være, men usb
modem'et burde kunne køre gre'.

cisco 677, soho 77 kan også køre pptp, samt ipsec, Dvs. tiscali og
cybercity.

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
--
Svend

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-12-01 21:38

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> On Thu, 29 Nov 2001 22:18:56 GMT, leifnel wrote:
> > Hvilke udbydereunderstøtter GRE?
> > Der er ingen problemer med at køre vpn, pptp over protokol 47, gre via
> > TDC.
> > Derimod fungerer det ikke for en, der kører adsl via Orange; iflg ham
> > siger supporten, at de ikke understøtter GRE.
> >
> > Hvordan er det med de andre?
>
> Dem som laver NAT kan normalt ikke håndtere GRE.

Hmm. Det kræver vel som udgangspunkt at den kan finde ud af at NAT'e GRE
og PPTP?

Jeg opsatte min Cisco 677 til at forwarde al incoming trafik til en
bestemt intern IP. Denne IP kunne derefter bruge PPTP. Med en anden
intern IP kunne der ikke etableres PPTP forbindelser, heller ikke hvis
det var den eneste tændte maskine.

Hvis du har lov til at konfigurere din router er der håb, men jeg kan
ikke lgiefrem garantere noget.

Som egentligt svar på dit spørgsmål kan jeg anbefale Teledanmark
Bredbånd. Der er ingen router og ingen NAT. Det gør det hele en del
nemmere :)
--
Morten Grouleff.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 22:20

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7pyN7.194$z4.37437@news000.worldonline.dk...
> Hvilke udbydereunderstøtter GRE?
> Der er ingen problemer med at køre vpn, pptp over protokol 47, gre via
> TDC.
> Derimod fungerer det ikke for en, der kører adsl via Orange; iflg ham
> siger supporten, at de ikke understøtter GRE.
>
> Hvordan er det med de andre?

Det afhænger af udstyret, ikke af udbyderen. Såfremt Orange kørte med en
anden type router, kunne det godt være at de kunne køre PPTP, da det
afhænger af routeren. Jeg kan ikke forestille mig at der er nogen udbyder
der filtrerer trafikken, sådan at f.eks. protocol 47 (gre) ikke kan benyttes
i deres net.

Jens

Kommentar
Fra : TaXX2

Dato : 04-12-01 10:43

jeg er næsten helt sikker på at BT (B00mt0wn) understøtter *GRE* JEG MANGLER POINT SÅ JEG HÅBER AT DET ER RIGTIGT :)

Kommentar
Fra : TaXX2

Dato : 04-12-01 10:49

jeg er næsten helt sikker på at BT (B00mt0wn) understøtter *GRE* JEG MANGLER POINT SÅ JEG HÅBER AT DET ER RIGTIGT :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 11:11

"TaXX2" <TaXX2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5O0P7.1678$z4.245687@news000.worldonline.dk...
> jeg er næsten helt sikker på at BT (B00mt0wn) understøtter *GRE*

Korrekt, ligesom alle andre forbindelser der giver dig en public IP på
maskinen

> JEG
> MANGLER POINT SÅ JEG HÅBER AT DET ER RIGTIGT :)

Sig mig engang, tror du det er Experten (eller hvad det nu hedder) det
her?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : TaXX2

Dato : 04-12-01 11:53

hehe lol

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 14:00

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c0ca26b$0$47269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Sig mig engang, tror du det er Experten (eller hvad det nu hedder) det
> her?

Det er -ikke- Experten ( eller hvad det nu hedder ), så du er nu 50 points
bagud....

Mvh HAA.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 09:51

Henrik Aarfeldt <haa@orange.dk> wrote in message
news:9F4P7.4$ad.141336@news.orangenet.dk...
> Det er -ikke- Experten ( eller hvad det nu hedder ), så du er nu 50 points
> bagud....
>
> Mvh HAA.

Okay, så snupper jeg de point! ;oD

GRE (protokol #47) er selvfølgelig understøttet af Orange's netværk.
Dit problem ligger ganske givet i CPE'en.. Du har sikkert TECOM router, og
jeg kunne forestille mig at den ikke understøtter GRE,
men hvis du bruger Alcatel USB modemet skulle der ikke være problemer..

Vh
JOA

Kommentar
Fra : nelausen

Dato : 30-12-01 00:04

Kan man bruge en Cisco 677 istedet for Orange's Tecom router, og dermed få lov til at bruge VPN.

Hvis det er tilfældet vil jeg MEGET gerne høre nærmere

Vh
Torben

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 30-12-01 00:40

Kan man NAT'e GRE via en Linux?
Altså kan flere windåser bag en Linux-router, der NAT'er have hver sit VPN i gang?

Leif

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 09:09

Vær sød at lukke spørgsmålet