/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Steg- søde brune kartofler og sovs
Fra : alan57
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 21-11-12 12:07

Hej jeg bor i Horsens og har et problem, min gamle kæreste og jeg vil holde jul sammen, men vi dur ikke til at lave denne julemad selv.
Er der nogen der kan hjælpe os med at finde et sted hvor man kan få sendt denne mad ud til os omkring D 23/12-24/12 her i 8700 Horsens?
På forhånd mange tak.
alan57.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 21-11-12 12:19

Hej alan57
Hvis du finder nogle der vil levere skal du sikre dig at det ikke er fra "Kokken og Jomfruen" (de opererer under flere firmanavne) da du så risikerer at maden enten ikke kommer eller at den kommer flere timer for sent eller at den er kold.

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 110 point
Dato : 21-11-12 12:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-12 12:36

De fleste supermarkeder har det som færdigret (varm), ellers kan det vel bestilles.
Men de bringer sikkert ikke ud.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-11-12 12:38

Næsten alle forlanger mindst 10 kuverter hvis de skal levere ud af huset.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-11-12 13:23

Det bliver ikke let at finde et firma der vil levere til 2 personer. Se lyst på det, der er mere end en måned til jul, så I har god tid til at øve jer i at lave julemiddagen selv. Det er muligt at I ikke er mesterkokke, men det I selv kan frembringe, kan let være bedre end noget der er kogt i en vask på em snask.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-12 13:42

Hvad har det spørgsmål med Operativsystemer/Windows at gøre?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-11-12 13:53

>Bille1948, computeren som Alan vil bruge til at bestille julemiddagen kører Windows, der for stilles spørgsmålet naturligvis her.

Der findes en million opskrifter på flæskesteg med hele svineriet ude på nettet, en af dem:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=8867&sognavn=fl%E6skesteg

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-11-12 14:09

Spørg din lokale slagter, om han kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-11-12 14:16

Du kyler en flæskesteg ind i ovnen og lader den stege i 1,5 time ved 180 gr. Rødkål køber du i glas og opvarmer. Kartoflerne koges i 20 minutter. Sovsen laves af fedtet fra braddepanden og jævnes med sovsejævner. De brune er nok det sværeste. ca 200 g sukker opvarmes i en tør gryde med meget lav varme. Når sukkeret er smeltet, det skal helst være lyst stadigvæk, kommer du 100 g smør ovenpå og lader det smelte ud. Så kommes de små kartofler i, kan købes i glas, og de røres rundt indtil de er dejlig brune og gennemvarme. Ribsgele smager godt til.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-12 14:28

Glædelig Jul og velbekommen...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-12-12 16:20

Har du fundet en løsning? Hvis du overvejer at stege selv, så se her:
http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE1849496/supermarkeder-giver-dig-opskriften-paa-toer-flaeskesteg/

De har ganske ret, flæskestegen skal ikke have for meget.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 21-12-12 16:35

Tak for svaret bjarnebr.
Jeg vil kikke på det.
alan57.