/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Når jeg skal sætte kabel i til Parabol
Fra : axelbjarne
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 20-11-12 15:36

Når jeg skal sætte kabel i til Parabol, driller det meget, kabel falder hele tiden ud af stikket, en smart løsning søges..

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:39

Smid en tændstik med ind sammen med kablet, eller noget af det du har klippet af kablet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:40

Ellers engang tape

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:41

Ellers engang tape - rundt om kablet, hvor det skrues fast

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-11-12 15:41

tape duer nok ikke, da det jo er skærmen på antennekablet, som sidder yderst...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-11-12 15:46

Noget helt andet er, at da jeg satte en parabol finder på, hylede den hele tiden, det kunne jo tyde på, at der var en kortslutning et eller andet sted - måske i LNB hovedet....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-12 15:50

Er ikke radiomand.Men har monteret dem "masser" af gange. Så derfor kender jeg ikke benævnelserne på de forskellige ting.

Men du starter med at fjerne øverste lag plastik,forsigtig.Derefter bøjes tråd beviklingen bagud.Og du fjerner ca. 1 cm.,fra den inderste plastik-kappe.Så skruer du "dimsen",ind over kablet.(Enden med det grove gevind) Så den tykke tråd (signal) stikker ud. Og skruer denne i parabolen.

Er godt klar over,at dette er en noget "hjemmelavet" brugsanvisning.Men der kommer nok nogen,der er lidt mere fagligt.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 16:16

Citat
Men du starter med at fjerne øverste lag plastik,forsigtig.Derefter bøjes tråd beviklingen bagud.Og du fjerner ca. 1 cm.,fra den inderste plastik-kappe.Så skruer du "dimsen",ind over kablet.(Enden med det grove gevind) Så den tykke tråd (signal) stikker ud. Og skruer denne i parabolen.

også her, men nogle kabler er bare lidt tyndere end andre, så en tændstik med ind og det virker

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-12 16:29

Du kunne sætte tapen under skærmen, altså inden du bøjer den.

Jes

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-11-12 16:49

det måske en god løsning, at sætte tapen inden under skærmen, men jeg forstår ikke, at det er blevet lavet på den måde, istedet for, på antenne kabel til alm. tv, skruer vi dem på...

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 20-11-12 17:19

Det er nok billigere at fremstille, tyndere skærm og mindre plastik.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-11-12 17:52

Tak for svaret pabloj.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 21-11-12 10:12

Det skulle vel ikke være fra Harald?