/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kirkebog Bjergby sogn i Hjørring amt
Fra : klar
Vist : 957 gange
40 point
Dato : 20-11-12 14:56

Jeg søger fødselsdato og forældres navne til Louise Sophie Frederikke Christensdatter, født ca. 1820 i Vidstrup sogn, Hjørring amt. Hun bliver gift 1. juni 1855 i Bjergby sogn, Hjørring amt med Jens Nielsen som er født 20. marts 1808 i Bjergby sogn, Hjørring amt.

Kommentar
Fra : klar

Dato : 20-11-12 15:06

Overskriften blev fejlagtigt skrevet Bjergby sogn - skulle have heddet Vidstrup sogn.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-12 15:31

Hun er født 9. juni 1821 opslag 51 nr 22. Ja i Vidstrup
Fader Christen Andersen og moder Anne Marie Christensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-12 15:50

Jeg vil tro at Anne Marie her er moderen,

Hjørring, Vennebjerg, Vidstrup, Widstrup Bye, , 32, FT-1801,
Chresten Pedersen 55 Gift Mand Huusmand med Jord
Karen Nielsdatter 51 Gift Hands Kone
Anne Marie Chrestensdatter 14 Ugift Deres Børn
Chresten Chrestensen 12 Ugift Deres Børn
Kirsten Chrestensdatter 4 Ugift Deres Børn

men faderen Christen Andersen, her finder jeg kun en 10 årig Chresten Andersen i 1801,
altså far som 17 årig, det virker for ungt...

Godkendelse af svar
Fra : klar

Dato : 20-11-12 21:08

Tak for svaret svendgiversen.
Jeg har selv tidligere haft fat i samme opslag i kirkebogen, men afholdte mig fra bruge oplysningerne, da hendes mellemnavne ikke var med, som man ser dem i kirkebogen ved brylluppet og i folketællingerne.
Nu vil jeg arbejde jeg udfra, at det er den rette person.
Tak for hjælpen.
Hilsen
Klar

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 21-12-12 11:50

Samtlige personer i husstanden
Hjørring, Vennebjerg, Vennebjerg, Lygteborg Steder, Et huus, 60, FT-1834, C5568

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Andersen   55   Gift      Huusmand
Ane Marie Christensdatter   49   Gift      Hans kone
Lovise Sophie Frederikke Christensdatter   14   Ugift      Deres datter
Kirsten Marie Andersdatter   29   Gift      Indsidder, lever af mandens løn
Ane Marie Laursdatter   2   Ugift      Hendes datter

Hilsen Stkra

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 21-12-12 12:06

Samtlige personer i husstanden

Hjørring, Vennebjerg, Astrup, Højen, , 1, FT-1801, B8393

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Jensen   60   Gift   Mand   Bonde og Gaardbeboer
Else Jensdatter   50   Gift   Hans Kone
Christen Andersen 22    Ugift   Deres Børn
Morten Andersen   11   Ugift   Deres Børn
Maren Larsdatter   16   Ugift   Tjenestepige

Denne kunne være hendes far: jeg har dog ikke undersøgt det nøjere.
Hilsen Stkra