/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
viasat Hd plus
Fra : susss
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 17-11-12 19:26

Er der nogen som har visat hd plus boks ? kunne se i dag at man skulle have to antenner sat til op til Parabolen...men at man kan bruge et stik imellem 2 vejs i stedet for at skulle igennem loft og op til taget hvor parabolen sider ?? var ved at sende hele lortet tilbage..og i telefonen fortalte de ikke at man kunne bruge sådanne et mellem led..synes det er under alt kritik. Har I nogen erfarringer med det`? vil hente sådanne en mellem led i Biltema..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-11-12 19:46

1 kan du formulere dit spørgsmål lidt bedere?
2 du har 2 tv bokse så kraver det 2 parabol hoveder
3 nej du kan ikke bruge en splitter fra biltema

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-12 21:30

Hvis den parabol du har er fra viasat skal du da ikke køre med 2 bokse - den gamle boks skal da bare skiftes ud ????

Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 06:15

Har skiftet den gamle boks ud..det er fordi der står i brusforvirringen at man kan tage en unicable-fordeler til hjem i stedet for at trække to antenner op til parabolen..da det er meget besværligt i vores hus.Og derfor ville jeg høre om andre har brugt den fordeler om det er godt nok ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-12 08:11

Du skal blot have udskiftet LNB hovedet - så kører den med 1 kabel

En alm. kabelsplittet vil IKKE virke

http://digitalt.tv/maximum-v-osc1-satcr-lnb/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-12 08:14
Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 09:19

Altså vi køber så en unicable fordeler og sætter den LNB op på parabolen så skulle det virke ?? Er det sådanne jeg skal forstå det ? så slipper vi for at trække endnu en ledning kable ned fra taget af til stuen....

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 09:19

Tak for svaret refi.Takker for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-12 10:00

Lige præcis.....

I stuen kan du sætte en fordeler hvis signalet skal bruges flere steder, men det primære er signalet bliver ændret i LNB så du kun behøver 1 kabel fra taget...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 10:24

Tusind tak

Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 14:08

Også fandt vi ud af at det hoved de har givet os med ikke kan bruges til det...der skal et sat cr hoved til håber at de vil bytte det vi så har fået for det er til to ledninger..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-12 14:16

Citat
et sat cr hoved til

Ja - det var også det jeg viste i linket...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-11-12 14:58

Ja det er rigtigt..men teknisk support sagde at de mente at de vil bytte det..men de kunne ikke love noget..så i morgen kl 8 må jeg lige ringe og høre hvad de siger..de har jo mange konkurenter kan man sige efterhånden ...så alle deres pakker bliver sikkert kun billigere de næste flere år.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-11-12 19:34

De sender mig sat cr uden beregning heldigvis..så det er jeg glad for.