/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ramme om aktiv række i TABEL Excel 2007
Fra : k_m_s
Vist : 731 gange
300 point
Dato : 17-11-12 17:45

Hej.

I min tabel er linjerne meget lange så selvom hver anden række er en mørkere farve, er det svært at blive på samme linje.

Kan jeg ikke med betinget formatering få sat en ramme e.l. om den række hvor cursoren står?

Med en ramme mener jeg, som når jeg kikker på rækkenummeret ude til venstre.

Kan ikke finde noget kode til det når det skal foregå inde i en tabel.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-12 17:55

Det ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, men ellers kan du "fryse" den første række så den bliver stående når du scroller. Dvs. At du altid kan se den uanset hbor du er i kolonnen. Jeg sidder ikke lige ved en pc lige nu og kan ikke huske det udenad. Men søg på frys celler så dukker der sikkert noget op

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-11-12 09:41

Er det noget ala dette?

How to Highlight a Row in Excel Using Conditional Formatting
http://www.howtogeek.com/howto/45670/how-to-highlight-a-row-in-excel-using-conditional-formatting/

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-11-12 22:51

Hej Klaudi
ja med hensyn til highlight af rækken men det skal ikke være når der står noget bestemt i rækken men når en celle i rækken er markeret.
Kim.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 09-12-12 14:42

Hej k_m_s

Svar nr. 7 på denne side giver dig løsningen:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=21398&p=527525#post527525

Simon

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-12-12 13:56

Hej Simon
Tak for svar.

Har lige fundet en anden kode efter LANG tids søgen
jeg har rodet lidt med den og den virker, din løsning virker også.

Den jeg har fundet ser sådan ud:

This is my formula for the conditional formatting:
=CELL("row")=ROW()

The event code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

http://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/297571-active-row-conditional-formatting.html

Men hvilken er bedst (Hvis man kan sige sådan)
Hvilken ville du bruge?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-12-12 14:23

Med din løsning "flakker" tabellen (skærmen) ikke, når jeg bevæger mig rundt i tabellen.

Det er jo meget rart

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-12-12 13:10

Bare til orientering

Med din metode forsvinder muligheden for undo ved indtastning i tabellen.

Kan ikke gennemskue hvorfor men roder videre

Kim

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 300 point
Dato : 21-12-12 14:49

Hej Kim

Det er en god metode, du har fundet. Altså =CELL("row")=ROW()

Brug den og erstat så VBA-koden med dette:

Kode
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Range("A1").Calculate

End Sub

Jeg har brugt Range("A1"), men du bør vælge en celle, som ikke indeholder noget som helst - evt. den aller sidste celle til højre og helt nede (XFD1048576 i Excel 2007).

Så flakker skærmen ikke, og du bevarer din UNDO-historik.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 09-01-13 13:11

Hej Simon.

Er i gang med alle arkene og det virker 100 % som jeg gerne ville have

Jeg har brugt XFD1048576 til beregnning.

Tusind tak for hjælpen.

Kim