/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Snydt af Apple/iTunes. Kontakte dem?
Fra : Maksimus
Vist : 870 gange
40 point
Dato : 15-11-12 09:56

Hejsa.
Jeg downloadede en ordbog til 199 kr.via app store på min iPhone. Nu kan jeg se i min netbank at der er blevet hævet 765 kr. fordelt over 4 forskellige apps jeg skulle have downloadet, som jeg ikke aner hvad er.
Jeg har skrevet til firmaet bag ordbogen, og de undrer sig også, men siger at jeg skal kontakte Apple/itunes

Nogen der ved hvor jeg kan komme i kontakt med dem der står bar app store til IPhone?

Tak.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-12 10:11

Det kan da ikke være dit problem at Appstore har klokket i det. Jeg ville holde fast i, at det er deres side der har lavet problemet og derved deres ansvar.

De skal da ikke bare feje bolden videre. Ellers må de give dig en nøjagtig adresse hvortil du kan rette henvendelser.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 15-11-12 11:18

Et familje medlem fik også en bon på 2500 kr for på apps til android. for et "gratis" spil som man lige skulle downloade nogle app for at få til at virke.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-11-12 12:34

Citat
Et familje medlem fik også en bon på 2500 kr for på apps til android. for et "gratis" spil som man lige skulle downloade nogle app for at få til at virke.

OG?

Accepteret svar
Fra : Betty Boop

Modtaget 40 point
Dato : 15-11-12 13:15

Når du handler på App Store får du da en bekræftigelse på mail, er sikker på der står hvem man kan kontakte

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 15-11-12 13:55

Ja det er jo bare trist at det skal være sådan.
Det er de små ting der følger med når man hele tiden skal have det sidste nye og downloade ting fra nettet eller fra mobilen. betal og se glad ud eller hold dig væk fra alle disse mærkelige ting.
Folk er mange gange blevet advaret, men det hjælper ikke en skid.

vic200

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-12 14:03

Selvfølgelig skal man da ikke betale og se glad ud.... sikke da en fjollet indstilling.

Dem der ejer sizet må da stå til ansvar for den handling der sker på deres side. Ting skal stå tydeligt og klart og ingen må være i tvivl når man trykker på købsknappen.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 15-11-12 15:57

til netop
ja altså han måtte betale ingen vej udenom

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 15-11-12 16:00

Men mener at kan man downloade et "gratis" program skal man filme ikke betale for andet bras desuden fattede den stakkel ikke at der åbenbart skulle betales for et gratis programs/tilbehør hvilket er lige lovligt tæt på bevist at tage røven på folk

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-12 16:01

Der må da også være 14 dages fortrydelsesret på købet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-11-12 17:15

Når man køber i itunes - får man en kvittering på sin mail og hvis der er problemer er der diverse link, som man kan anvende. Der vil også være en købsoversigt osv.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-11-12 02:05
Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 18-11-12 20:34

Tak for svaret Betty Boop.