/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hyperlink i Word
Fra : ThomasCSR
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 14-11-12 10:52

Win 7 blokerer øjensynligt for hyperlinks i et Word-dokument.
Jeg får meddelelsen : "Handlingen er blokeret pga en begrænsning på computeren. Kontakt systemadministratoren."
Det slipper Microsoft ofte af med at skrive, men hvor skal "systemadministrateren" finde svaret (det er også mig)?
Jeg har prøvet at slå firewall fra, men det hjælper ikke.
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-11-12 19:05

Det kommer jo lidt an på hvad der linkes til.

Eller er det når du vil oprette/indsætte et link i en tekst eller som en henvisning til en hjemmeside.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-11-12 19:59

Det er links til website

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-11-12 21:09

Du skal gå ind og sætte din browser som standard browser.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-11-12 21:18

Det mener jeg at jeg har gjort.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 10:11

Tillad aktivt indhold, det virker på min pc
http://www.gratisimage.dk/image-C585_50A4B166.jpg

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-11-12 10:36

Øv, det hjalp heller ikke.
Jeg har tidligere haft både Crome og Firefox installeret, og et sted på nettet, har jeg set, at en key i regbasen kan være ødelagt. Jeg har ikke set efter, for der stod uheldigvis ikke, hvordan en virksom nøgle, skulle se ud. Alternativt skulle explorer ominstalleres, og så er der garanteret andre ting, der ikke virker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-12 11:40

Kan du ikke lige forklare hvad det er du gør, hvor du får den fejl som du beskrev i dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-11-12 13:03

Jeg har et word-dokument med et hyperlink, og fejlmeddelelsen dukker op, når jeg klikker på det. Kopierer jeg linkets url og følger det med browseren, går det fint. Det er altså ikke linkets, det er galt med.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-12 13:09

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis du søger på standard i windows søgefunktionen og starter det program og derinde angiver explorer som din standard browser så slipper du for problemet.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-11-12 17:07

Ok, det har jeg så lige prøvet, men det hjælper desværre ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 18:50

Hvis du har Win7 x64, så har du 2 styk IE installeret, er du sikker på du bruger den rigtige,
jeg bruger 32bit udgaven, da x64 er total umulig at have med at gøre og begge mine udgaver er IE8.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 19:02

Sidst jeg have problemer med et program (Streamtransport), prøvede jeg at slå forhindring af datakørsel over på manuelt ? System - egenskaber - ydeevne - forhindring
http://www.kandu.dk/spg164862.aspx
Det var dog kun til næste gang jeg startede op, så virkede det ikke mere, men måske hos dig.
Samt du muligvis skal tilføje en masse andre programmer, hen af vejen manuelt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 19:03
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-12 19:42

Citat
jeg bruger 32bit udgaven

64-bit browseren kan ikke være standard browser.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-11-12 22:08

Nu har jeg også prøvet det der med at slå systembegrænsninger fra og resultatet ...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-11-12 00:09

Citat
jeg bruger 32bit udgaven

64-bit browseren kan ikke være standard browser
.

Hvem har sagt det? men første gang jeg startede min Win7 op, var det altså IE x64 der stod for nettet

Annuller spørgsmålet
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 11:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål