/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varmt vand stopper afløb fra køkkenvask
Fra : huosan
Vist : 4108 gange
48 point
Dato : 04-06-03 09:17

Kan nogen hjælpe mig med følgende problem:

Når der hældes varmt vand i køkkenvasken, stopper den til. Det samme gælder vand fra opvaskemaskinen, der sætter op i vasken. Koldt vand giver ingen problemer. Vandlåsen er kontrolleret. Afløbet går gennem en fedtbrønd til en trixtank (der er tale om et sommerhus i et område, der ikke er kloakeret). Standen i trixtanken er til bunden af det T-rør, der sørger for udsivningen fra trix-tanken.

Min teori er, at det varme vand danner en luftpude, der på en eller anden måde hindrer afløbet, men hvor sker det og hvordan får jeg den væk?

Kommentar
Fra : henrikbjornnielsen

Dato : 04-06-03 10:16

Du kan købe en udluftningsventil som du moneter på trix-tanken. Så er der ikke vakum i tanken mere. Det skulle løse dit problem. Den kan købes i ethvert byggemarked.

God arbejdslyst

HBN

Kommentar
Fra : huosan

Dato : 04-06-03 12:49

Jeg har nu mere fedtbrønden mistænkt, da afløb fra badeværelse fungerer upåklageligt. Hvordan virker sådan en fedtbrønd egentlig og hvordan renser man den bedst?

Accepteret svar
Fra : kenpen

Modtaget 48 point
Dato : 05-08-03 10:07

Fedtbrønden virker ved at afgangen fra brønden ligger under vandspejlet - således at fedtet (og sæbe) flyder ovenpå - jeg tror det forharsker med tiden og bundfælder.

Renses ved at tage alt fast materiale op af brønden - med et egnet stykke værktøj.
Byggemarkedet har det - men tjek lige hos naboerne det er da muligt de har købt på et tidspunkt
den er nemlig ikke billig og man bruger den jo ikke så ofte.

Uanset om det er her problemet er så skal fedtbrønden jo renses en gang imellem - så det vil ikke være forgæves på nogen måde.

God arbejdslyst eneste ulempe er at det lugter lidt.

hilsen KenPen

Godkendelse af svar
Fra : huosan

Dato : 05-08-03 10:30

Tak for svaret kenpen.