/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hacking
Fra : begga
Vist : 426 gange
15 point
Dato : 13-11-12 17:00

Hej
Jeg er bange for at min emailadresse er blevet hacket. Jeg har fået en hel masse failuremeddelser fra mine kontakter selvom jeg ikke har sendt mails til dem inklusiv min bank. Hvad skal jeg stille op? er der nogen der har gode råd?

Med venlig hilsen Begga

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-11-12 17:08

Klik på alle og sæt dem i uønsket post.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 25 point
Dato : 13-11-12 17:12

Lav en ny e-mailadresse...

Kommentar
Fra : begga

Dato : 13-11-12 17:13

Har de ikke allerede fået adgang til mine oplysninger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 17:26

Lav straks en ny adgangskode til din mail.

Der er sikkert nogen som har sendt i din mails navn.
Og det er der blokkeret mod fra dem der er sendt til.

Samtidig kan du lave en ny mailadresse som banken vil acceptere.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-12 17:36

Citat
Har de ikke allerede fået adgang til mine oplysninger?

Mon dog, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor åbent dit system er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 18:51

Hvis dine kontaktpersoner har fået underlige mail fra dig........................så er det nok bare en hacker som bruger dit adressekartotek til at sende spam-mail.

Har du skifte password på den mail - ellers gør det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 22:16

Og det er typisk en HOTMAIL´s eller bare Microsoft det går ud over, og der er intet du kan gøre ved det.
Om du skifter koder eller lader være, de bruger stadig din mail adresse, du har åbenbart været på en side, hvor du har oplyst LIDT for mange oplysninger, om dig selv.
Det eneste du kan gøre, er at anmelde det til MS, som nulstiller din konto.
Og det virker som regel heller ikke, men pøj med det.

Se lige efter hvad/ hvem der egentlig står som afsender, i de mail´s du åbenbart ikke har sendt.
Hvis banken/ rne ikke kan se det, så er de total blinde eller uvidende om den slags problemer
Og som skrevet er altid Hotmail der er først i køen = velkommen til internettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 22:35

Citat
Om du skifter koder eller lader være, de bruger stadig din mail adresse

Ikke helt rigtigt.
En kineser gættede mit password og hoppede ind og sendte via kontaktpersoner i min gmail
Google opdagede det og lukkede af.
Da jeg loggede på blev jeg bedt om at ændre mit password efter en genstart og genopkobling.
Der er nu ingen personer i mappen kontaktpersoner, og ingen sender ud i mit navn mere.
Mail-adresserne ligger nu på et memory kort.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 03-01-13 18:58

Tak for svaret marken84.