/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Hilux 4wd
Fra : WinXPeter
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 10-11-12 14:09

Nar man skal skifte manchetter på en Hilux, skal man have skilt det hus der sider over akselen ude ved hjulet. Når man har pillet dækslet af, så sider huset fast med møtrikker, men der sidder også nogle koniske skiver under møtrikkerne, som ikke er til at få ud, lige meget hvor meget man så banker og trækker i pisset.

Nogen der har nogen erfaringer med hvordan ( udover rustopløser ) man får de koniske skiver løs ?
I en værkstedsbog, har jeg set at der skal bruges en eller anden "konisk dorn", men de må vel kunne løsnes ad almindelig vej ?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-12 15:36

Et foto,.. vil afgjort udelukke mange misforståelser,
og måske endda bidrage til at løse 'problemet',..

umiddelbart ville jeg tro du kan mejsle blikket af / væk,
men kender ikke det omtalte blik,.. iflg. din (skriftlige) beskrivelse...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-11-12 16:27

Miraklet er sket

Med en stor hammer og blint raseri, så lykkedes det meste.
Og denne gang uden noget gik i stykker

Godkendelse af svar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-11-12 16:31

Da du er den eneste der har budt ind og spørgsmålet jo helst skal lukkes, så får du sgu bare pointene EA_HS

God weekend