/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8
Fra : Hovgesen
Vist : 936 gange
100 point
Dato : 07-11-12 20:21

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg fjerner login adgangskoden i Windows 8?
Jeg ønsker ikke at skulle logge ind på computeren hver gang jeg starter den op.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 07-11-12 21:03
Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-11-12 09:32

nej Klaudi viste hvordan man kommer til skrivebordet direte efter login,men sådan gør du:
træk musen op i øverste ventre hjørne (eller Windows tast+c) vælg søg i søgefeltet skriver du:
netplwiz
fjern krysset >> "bruger skal bruge brugernavn og adgangskode for at bruge computeren"
hav en go dag Hovgesen hilsen xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-11-12 09:59

lidt mere du vil blive glad for:
åbn amuletten igen (Windows tast+c) vælg indstillinger - nederst pc-indstilliger -
her trykker du på bruger og vælger
bruger der har en adgangskode skal ikke angive denne når de vækker denne pc
rediger <--tryk så der står det
hilsen xou

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 08-11-12 17:28

Super xou

Men den sidste du skriver, "jeg også vil blive glad for", kan jeg ikke lige finde ud af.
Kan du skrive det på en anden måde, for kan ikke finde det.
Jeg bruger dansk Windows 8, hvis det hjælper noget.

Hilsen Lasse

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 08-11-12 17:45

Xou, kan du også fortælle mig om der er en "luk computeren", "genstart computeren" m.m. funktion på skrivebordet, som i XP, vista og andre Windows vs.? Lige nu skal jeg trykke windowstasten, så logge af og derefter kan jeg lukke computeren.

Jeg er ny med Windows 8, så håber du kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-12 18:46

Hvis du er på skrivebordet.....................ALT+F4

Hvis du ikke har rettet så bare ENTER efter AlT+F4

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-11-12 09:29

jo jeg vil godt hjælpe:
først tryk på Windows tast+c
så få du uret frem og amuletten der ser således ud
SØG
DEL
START
ENHEDER
INDSTILLIGER
du trykker på indstiller - hvorpå du få indstillinger frem,neders på denne amulette kan se i bunden af den der stå skift >>> skift pc-indstillinger <<< denne er den du skal have fat i.
der åbner vinduet:
PC-INDSTILLIGER
ja herinde er der mange muligheder - m.h.t. din adgangkode skal du navigere til
BRUGERE
lidt nede stå der
brugere der har en adgangskode skal ikke anvende denne når de vækker denne pc
rediger
du skal trykke på rediger indtil der stå det
det var alt

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-11-12 09:35

når nu skal der LUKKES PCEN
SOM Eyvind sagde
alt+f4 (brug det ikke nu så lukker du denne webside)
men når du vil lukke trykker du flere gange indstil der stå luk denne computer
anden mulighed
ja det er din med at logge af
´3 mulighed
tryk Windows tast+i
så kommer du direkte til indstillinger
nederst er der et tegn hvor der stå tænd/sluk tryk på det
4 mulighed (anbefales ikke)
træk stikket ud
kan ødelægge ram
det var alt - skulle der være mere så sig til hilsen xou

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 10-11-12 10:14

Mange tak for hjælpen xou

En sidste ting i denne omgang er, at når computerne åbnes logger den automatisk på min Hotmail. Kan jeg ændre noget så den ikke logger på af sig selv?

Det kan være der kommer andre spørgsmål senere, så hvis jeg måtte få din mail er jeg fri for at holde denne tråd åben.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-12 10:23

Lasse du kan holde denne og andre tråde åben lige så længe du vil - til du har fået løst dine spørgsmål.
Så kan vi andre også følge med og lære lidt.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-12 15:49

hej lasse , godt du få det til at fungere . jeg har forsket i ikke at logge på Hotmail med win8`s indbyggede mail program, og hvis du gør sådan her søger den kun mail når du lukker det op.
åbn mail i metro skærmen (den start skærm du kommer til kaldes metro)
når mail programmet er åben på skærmen, klikker du Windows tast + i .
her ser du flg.
konti
indstillinger
hjælp (o.s.v)
klik på konti - din Hotmail konti du vil ændre
punkt nr. 2 hedder
download nye mail <-- det er her du skal ændre det til >> manuelt
sådan så kommer der kun mail ind ad døren når du åbner dit mail program,er det åbnen skal du dog trykke på F5 tasten (øverste taster) for at se om der er nye mail.
ang. min email jo du kan da godt få den ,men der sidder et helt Expert panel herinde kandu``er``ne så bare spørg HER
hilsen xou lasse og fortsæt go lørdag,søndag

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 12-11-12 18:23

Hej Xou

Jeg har lige en opfølgning til dit sidste svar, ang. mail kontoen.
Jeg kan godt bruge det til noget. Men det er mere efter jeg har fået win 8, åbner min Hotmail uden jeg skal logge på.
Altså, når jeg åbner hotmail.com i et nyt internet Explorer vindue, så er jeg logget på fra starten. Jeg skal ikke skrive noget password, som jeg normalt skal. Jeg har ikke sat noget flueben i "log mig ikke af".
Håber du forstår spørgsmålet og kan hjælpe med det.

Lasse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-11-12 18:37

hej lasse !
ja jeg kan ikke helt forstå dit spørgsmål,da du kan logge af uden at den husker dit password til næste gang,elller ikke logge af så husker den dit brugernavn og password til næste agng - hvad er det du vil.
hilsen xou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-12 18:53

Jeg tror at Lasse gerne vil starte sin hotmail uden at den automatisk laver log in

Ps. På et tidspunkt bliver der nok spurgt om windows skal huske adgangen.
Jeg bruger ikke selv min hotmail mere.
Andre steder hvor jeg har det problem logger jeg af og så på med en anden konto og siger nej til windows auto log in.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 12-11-12 19:25

Nemlig Eyvind.
Jeg bruger min Hotmail konto via Hotmail.com og tjekke min mail.
Når jeg går ind på Hotmail.com, så er min konto allerede åben. Altså jeg er allerede logget på. Som skrevet før, så har jeg ikke sat noget flueben i "log mig ikke af".

Da jeg installere Windows 8 skulle jeg opgive en mail adresse med tilhørende password til at logge ind i Windows med. Login har du hjulpet mig med, så jeg ikke skal skrive password hver gang. Men jeg er stadigvæk logget in på min Hotmail.com konto hver gang jeg starter computeren op. Det er det automatiske login jeg gerne vil have hjælp til at ændre.
Håber jeg har forklaret mig lidt bedre nu

Lasse

Godkendelse af svar
Fra : Hovgesen

Dato : 09-12-12 12:21

Tak for svaret xou.
Dejligt du har kunnet hjælpe mig med de fleste af mine spørgsmål. God jul
Lasse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-12 13:03

Hej xou
Laver du ikke lige et "win 8" tips med din anvisning.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-12-12 13:05

selv tak lasse skulle det være en anden gang....eyvind hvad mener du jeg har lavet et tip om at logge på uden om password. hilsen Xou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-12 13:16

Øhhhhhhhhhhhhhh - det har jeg ikke set eller husker det ikke.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-12-12 13:19

helt i orden du kan bare se det her:
http://www.kandu.dk/Tip22165.aspx
hilsen Xou