/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Dryppende vandhane
Fra : Password71
Vist : 714 gange
20 point
Dato : 07-11-12 20:15

Jeg har lige købt et nyt blandingsbatteri. Men det drypper ca 10 gange efter man har slukket for vandet. Nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-11-12 21:38

Det er vel en pakning der ikke er tæt/måske monteret forkert...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-11-12 21:46

Ja, det lyder som en utæt pakning...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-12 22:30

Hvis den kun drypper nogle få gange, er det måske ikke blandingsbatteriet der er defekt, men den dims der sidder for enden af hanen, der hvor vandet kommer ud. Det kan være en defekt si, den kan også være forkalket.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-11-12 22:58

Citat
Det kan være en defekt si, den kan også være forkalket.

Sikkert ja De er altid ret til kalkede når man køber dem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-11-12 00:42

Hvis den kun giver ti dråber, er den ikke utæt, men bare dårligt konstueret. Det er kun en uvæsentlig, men måske irriterende mangel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-12 09:22

Er det et Jem & Fix produkt??

Har selv købt en "billig" hane der,til hobbyrummet.Gør det aldrig mere.
Den var så utæt,at det næsten var lige meget,om den var åben eller lukket.

M.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-11-12 10:37

Citat
den kan også være forkalket.

- nok snarere tilkalket. Forkalket et noget vi bliver med årene

Accepteret svar
Fra : BilstrupV

Modtaget 20 point
Dato : 08-11-12 11:02

Forkalket/tilkalket/andet "kalk"?
Har du haft lukket helt for vandet, da du skiftede, for så kan noget gammelt "et eller andet" i rørene have løsnet sig og sat sig foran udløbsfiltret. Måske kan det forhindre al luften i at komme ud, og denne luft bliver komprimeret, når du åbner, og så udlignes trykket ved at nogle dråber drypper ud, efter du har lukket.
Skru udløbsfiltret af og lad vandet fosse ud for fuldt tryk en tid skiftevis koldt og varmt - og det sprøjter sikkert muntert. Spændende om der sidder løsnet snavs foran filteret, ellers hjælper det nok ikke så meget, men hvis der er et "hidsigt" sparefilter, og hanen har en høj bue, kan det måske holde lidt luft tilbage. Skru filteret af og åbn for vandet, så al luft er ude, skru ned for vandet så der er konstant løb og skru filteret på, mens vandet løber.
Det kan da være sjovt at lege med og MÅSKE hjælper det, ellers vil jeg tilslutte mig: dårlig konstruktion. God fornøjelse.

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-12 18:49

En utæt vandhane bliver ved med at dryppe.

En perlator (den der laver en blød stråle) kan godt gemme på lidt vand, som den udleder.

Godkendelse af svar
Fra : Password71

Dato : 18-11-12 11:03

Tak for svaret BilstrupV.