/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fejl Eller ej?
Fra : rastaMe
Vist : 776 gange
28 point
Dato : 07-11-12 15:35

Hej
Jeg har en Sony Ericsson Xperia x10 mini. Jeg er faktisk rigtig glad for denne telefon, eller det var jeg indtil for 2 måneder siden! Problemet er at min søster (der var en afde der tegnekoder på), har tastet koden forkert 20 gange så nu skal man svarer, enten på et sikkerheds spørgsmål eller indtaste google konto oplysninger. Jeg kan ikke huske svaret på mit spørgsmål, så jeg vælger den sidste mulighed, at indtaste google oplysninger! Jeg har indtastet email og kodeord, og der kommet et pop op hvor der står kontrollerer. Jeg gjorde dette her i morges klokken 07.25 men den er stadig i gang her klokken 15.30. Jeg tænker at det ikke er helt optimalt, men både sim kort og hukommelses er i, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved at jeg har tastet det rigtigt for første gang lavede jeg en fejl og det fortalte den med det samme! Kort sagt er det er fejl i systemet på min mobil? Eller hvad sker der.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-11-12 18:59

Jeg har også en Sony Ericsson Xperia x10 mini - ganske udmærket telefon ja...

Hvad spørger du egentlig om? Du kan jo ikke ustraffet (om man så må sige) taste forkert 20 gange...

Taster du en adgangskode forkert 3 gange skal man jo ind og have fat i PUK koden for at åbne igen.

De omtalte koder har du efter al sandsynlighed stående hos din telefonudbyder, så det er der du skal gå ind for at få din telefon åbnet igen - hvis det da er det der gået galt...

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 07-11-12 19:16

Jeg snakker ikke om pin koden! Jeg snakker om den tegnekode, der gør at andre ikke kan låse telefonen op, når den er på "standby".

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-11-12 21:44

Det er jo netop PIN koden og den kan du kun taste forkert 3 gange så lukker telefonen - så må du have fat i dit teleselskab.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 08-11-12 10:18

Du skal ind på et af Sony Ericssons værksteder, så kan de gøre der.
Sådan er det hos Samsung hvis det samme sker på en af deres mobiler.
Ellers var den sikring intet værd, hvis man bare selv kunne nul stille / ændre en sikkerhedskode.

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 08-11-12 22:13

Du er da vidst liiiiiidt tungnem idag Marken84! Lads os tage lidt mobil for begyndere! Pinkode: koden til dit simkort, som i principet inter har med telefonen at gøre, taster du simkoden forkert flere end tre gang, ja så skal du bruge din pukkode. Koden jeg snakker om hedder en mønsterkode, den bruges til at holde andre (fx søskende), væk fra dine private beskeder, billeder o.s.v.

Kimpetersen
På visse mobil telefoner (der i blandet min) kan du indtaste et sikkerheds spørgsmål, og svar i tilfælde af at du ikke kan huske den kode du har lavet, eller hvis du eller andre taster forkert mere end 20 gange. Android er et google baseret system, og da X10 mini er en Android telefon har du derfor ofte af den grund, til knyttet en gmail/google konto til telefonen, så den kan du også indtaste hvis du (som mig), ikke kan huske det svar du gav på dit sikkerheds spørgsmål. Så i principet burde det ikke være nødvendigt at gå til et teleselskab/værksted/reperatør. Mit problem er så at min telefon ikke kommer videre end til at kontrolerer. Den gmail jeg angav har den kontroleret uafbrudt indtil klokken tre i eftermiddag hvor den genstartede, hvilket også er ganske mærkeligt, men er det fordi at der er en fejl i systemet på min mobil? Eller er det noget andet? Jeg ved at både koden og email var rigtigt tastet.
Nu burde det værer uddybet nok!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-11-12 23:12

Citat
Du er da vidst liiiiiidt tungnem idag Marken84!

Tilsyneladende ja, den omtalte funktion kender jeg overhovedet ikke...

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 14 point
Dato : 08-11-12 23:15

Der er tilsyneladende nogen der ved hvordan sådanne sager ordnes på dette site:

http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?27821-HJ%C3%86LP!-Glemt-b%C3%A5de-m%C3%B8nsterkode-og-gmail!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 09-11-12 12:14

rastaMe
Nu er det jo meget svært at fejlfinde på en telefon ud fra beskrivelsen fra andere, der skal man helst stå med den i hånden ellers er det gætværk når man svare. Samsung køre også Android og der skriver Samsung at hvis man glemmer kode m.m. kan kun værkstedet åbne den og så vil man også få at vide om det er en fejl i telefonen.

Godkendelse af svar
Fra : rastaMe

Dato : 09-11-12 13:42

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-11-12 14:20

Så møj velbekom da, du fandt åbenbart svaret der?